Inlägg från: Anonym (jaja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaja)

20 årig "bonus" som bor hemma...

Anonym (trött) skrev 2014-04-02 19:08:35 följande:
    Plötsligt bor makens 20 åriga dotter här på heltid,

stackars barn kanske hon är inte redo för stora världen än. du kanske borde hjälpa henne lite istället visa henne hur man ställer sig i bostadskö, betalar hyran lagar enklare mat rätter kanske det "är inte ditt jobb" men hur ska hon annars lära sig 
  • Anonym (jaja)
    MuppinCowboy skrev 2014-04-03 12:11:40 följande:
    Hur?

Genom att hennes föräldrar lär henne kanske?
    ja men dom gör ju tydligen inte det, då får nån ansvarig människa ställa upp
    förstår hon vad kronofogden är eller hyregästföreningen , eller vem som ska fixa hennes toalett om den går sönder klar.t det blir läskigt annars
  • Anonym (jaja)
    MuppinCowboy skrev 2014-04-03 15:50:04 följande:
    Så länge vi inte pratar om en människa med speciella behov så vet hon mycket väl vad som händer om man inte betala räkningar osv.
    Annars är det faktiskt upp till föräldrarna att lära henne, självklart kan man gå till en annan vuxen och fråga men då måste också viljan att veta finnas där
    är bonus föräldrar inte föräldrar då?
  • Anonym (jaja)
    MuppinCowboy skrev 2014-04-03 22:56:32 följande:
    Det beror på situationen, i mitt fall fick jag en sk bonusförälder när jag var 2 år, men jag har alltid sett han som min pappa, han har aldrig varit något annat än min pappa. När jag var i tonåren så gifte mamma om sig den mannen var aldrig min förälder och hade heller inte varit det om det var honom mamma gifte sig med först.

Det beror alltså både på omständigheterna, ålder, personligheter etc, men man kan inte säga att en bonusförälder automatiskt  är en förälder och absolut inte i dom fall där det finns en redan närvarande andra förälder.

Sen så ska ju både barnet och bonusföräldern känna det som bonusföräldern är förälder, det funkar inte om det är ensidigt.

aha dom är bara bonus föräldrar om dom känner för det ? konstigt, varför ts kallar sig själv bonus då?
Svar på tråden 20 årig "bonus" som bor hemma...