• Ess

20 årig "bonus" som bor hemma...

Se henne som en inneboende. Dvs att hon får laga egen mat, tvätta sina kläder osv.
    Jag förstår inte varför du ska passa upp henne, vem förväntar sig det?

• Ess
    Anonym (e) skrev 2014-04-02 19:31:41 följande:
    Om min partners vuxna barn flyttade in skulle jag flytta ut. Några jävla gränser måste man sätta.
    Det hade jag också gjort, om det inte rört sig om en kort begränsad tid.
    Men vi har inte plats heller, så det hade troligen aldrig kommit på tal.
  • Ess
    Anonym (trött) skrev 2014-04-02 20:37:42 följande:

Men vi har ju inte heller plats , de andra barnen får dela rum för att hon ska kunna bo själv i "sitt " rum.
    Det är inte rätt att dom får träng ihop sig för att hon som vuxen flyttar in. Hon får ta soffan eller en tältsäng i en hörna, då hade ni nog blivit av med henne ganska snabbt dessutom.
  • Ess
    nymedlem skrev 2014-04-03 16:28:18 följande:
    Jag gissar att 20 åringen har haft SITT rum mycket längre än ts tonåringar? Ska hon helt plötsligt flytta ut i en tältsäng för att hon fyllt 20?
    Har hon flyttat ut och lämnat rummet, så får hon stå sitt kast och bo i en tältsäng.

Hade min mans barn behövt någonstans att sova ett par veckor, så hade det varit soffan som gällde. Jag tycker inte att dom behövt betala något, förutsatt att dom åt middag ute (betalar själva) precis som vi gör, annars hade dom fått handla själva. Jag förutsätter även att dom använt sina mobiler att ringa från. Att dom varit självgående helt enkelt.
    Hade dom förväntat sig lagad mat och uppassning, hade nog min man satt ner foten. För han hade inte orkat sköta dem också, ovanpå allt annat som ska göras.
  • Ess
    nymedlem skrev 2014-04-03 17:43:24 följande:
    Hon bodde varannan vecka och hade inte flyttat ut.

Min sambos son hade flyttat till mamman några månader. Sedan flyttade jag hem till sambon och då ville han plötsligt flytta tillbaka till sin pappa. (eftersom jag bor här nu)

Jag skulle aldrig komma på tanken att säga nej till det. Han fick ta sitt gamla rum, som egentligen mitt lilla barn hade behövt bättre.
    Är man trångbodd och hon är vuxen med råge, då är det kanske dags att ge en liten hint om att det är dags att skaffa eget.
    Jag tror nog att min mans ex gav barnen en knuff (ordnade lägenheter) för att dom skulle komma ut. För det gick väldigt snabbt från att sitta nöjd hemma till att båda hade boende.

Att dom skulle flytta hit så länge att dom behövt ett rum hade inte kommit på tal. Men en kortare period hade varit ok, att bo på soffan, eller dela rum med ett av de mindre barnen.

Ot. Har det gått bra?
    Gillar han din mat, eller han har tagit över köket självSkrattande.
Svar på tråden 20 årig "bonus" som bor hemma...