När "får" vi flytta?
Hej. Jag och min sambo har två gemensamma barn i mellanstadieåldern, och sedan har min sambo en dotter som fyller 18 i år. Fram tills i höstas har hon bott varannan vecka, men sedan började det glesas ut, och blev fyra dagar istället. Och nu vette sjutton, hon kommer någon gång i månaden, kanske, om hon inte smsar kvällen innan och säger att hon inte kommer som planerat. Eller helt enkelt inte dyker upp, och när min sambo ringer och frågar var hon är har hon glömt att hon skulle komma till oss. Det är väldigt rörigt med andra ord.
Och nu till ämnet. Vi har länge varit sugna på att flytta ut på landet, men jag har alltid tänkt att det inte går pga bonusbarnet. Att det är något vi får ev göra när hon har flyttat hemifrån om några år. Samtidigt är det inte helt enkelt att vänta, för då kommer barnen att vara i tonåren och det är kanske inte bästa tiden att rycka upp dem från vänner och skola. Min fråga är nu egentligen, när skulle det vara "ok" i era ögon om vi flyttade? Med landet tänker jag mig kanske 2-3 timmars bilresa utanför vår nuvarande stad.
Fråga gärna innan du dömer mig eller drar egna slutsatser, det är högst troligt att jag har glömt och utelämnat viktig information. Tack på förhand.