• Tess1985

Vad ger du för foder och varför?

Jag tycker detta med foder till hund är en djungel.
    Vad ger du din hund? hur mycket och hur ofta och varför?

Mvh Tess

• Svar på tråden Vad ger du för foder och varför?
  • UCharlotte
    Arion - lamm och ris, en liter om dagen.

Har haft MÅNGA hundar och Arion är ett foder som passat dem på alla sätt och vis. Min ras kan vara lite foderkänslig och då funkar lamm och ris bra, sen vill jag inte ha dem överaktiva eller för slöa och jag tycker Arion funnit en bra balans.

Jag har stora vovvar

Lycka till i foderdjungeln.
  • Whitetrash86

Har en amstaff som är jätte känslig i magen och ger Vom og hundemat. Just min hund är den Exklusiva. Hon äter 1kg om dagen uppdelat på 2. För det passar hennes vikt samt hennes aktivering. 

• upp och ner

Har en västgötaspets, han äter Purina Pro Plan Chicken&Rice, för att vi får köpa den billigt av mina föräldrar. Han är väldigt fin i pälsen men tycker han skiter rätt mycket.
    Letar efter ett annat foder eftersom jag inte gillar att det är så många olika sorters spannmål i.

• Tess1985

oki tack ja det jag kör just nu är best in show lamm å ris.

min hund är 95% amstaff och 5%rottweiler.

tycker det är så svårt vad som annses som bra foder.

tack för era svar

• Dexter dot com

Mina har ätit Magnusson M&B i många år. Helsvenskt foder med få råvaror och inte så mycket lulllull som örter,frukt osv. Men så föll jag dit och fasade in dom på Orijen eftersom jag ville ge ett foder med högre köttinnehåll men dom skiter som hästar 4-5 g/dag, helt orimligt mycket så nu byter jag tillbaka.

• Majsan70

Min tik äter Doggy. det enda som funkar på hennes känsliga mage. Utöver det får hon en hel del rått kött. Vi provade det mesta som fanns på marknaden under hennes första 2 år eller nåt o sen gav vi upp. 

• Majsan70
    Tess1985 skrev 2014-04-03 21:57:49 följande:
    oki majsan..

vad har ni för hundar??
    Min tik är blandras schäfer/bordercollie. 

Om två veckor får vi hem en Wawa och den valpen äter ett speciellt foder o kommer inte att äta samma som den gamla hunden. 
Svar på tråden Vad ger du för foder och varför?