• Tess1985

Vad ger du för foder och varför?

Jag tycker detta med foder till hund är en djungel.
    Vad ger du din hund? hur mycket och hur ofta och varför?

Mvh Tess

• Svar på tråden Vad ger du för foder och varför?
  • Dragonkrydda

Min schäfertik BARF:as, hon är bättre i pälsen, mindre klåda och mår allmänt mycket bättre än på alla torrfoder som finns. 

• Mithra

Våra hundar får Acana (Chicken&Burbank Potatoes) kombinerat med rått kött så som köttfärs, revben, kyckling/vingar, lever, kycklinghjärta, nötvom och annat gottigt jag kan hitta.

Vi har en schäfer och en chihuauha.

• Mithra
    Mithra skrev 2014-04-04 15:44:59 följande:
    Våra hundar får Acana (Chicken&Burbank Potatoes) kombinerat med rått kött så som köttfärs, revben, kyckling/vingar, lever, kycklinghjärta, nötvom och annat gottigt jag kan hitta.

Våra godingar Cool

• Cornellia

Acana Chicken and Burbank Potatoes

Min lilla tjej har alltid varit kinkig med maten och matvägrat i perioder. Men sen vi började med Acana så har vi helt sluppit de problemen. 

• Bestemor

Jag har en Stafftik. Jag ger henne Pro plan sensitiv för det mesta, magen är bra och hon har fin päls. Under sommarmånaderna får hon Vom.

• Dragonkrydda
    Nanes skrev 2014-04-04 16:01:59 följande:
    Mat! Hundar ska inte ha foder, dom ska ha Mat! 
    Du verkar.....lite egensinnad.. Varför skulle inte foder kunna vara mat? Kallar du det för torrmat också? eller torrfoder?
  • Nanes

torrmat? vad är torrmat? Torrfoder är väl sånt där skit som kommer i stora säckar? Torrmat, är det typ som vaniljkräm, bara blanda med vatten så blir det mat?

• smålandsjänta

Doggy Professional extra skonsam lamm och ris. 

Jag har provat alla möjliga sorters foder på min hund men eftersom hon har så känslig mage har ingenting fungerat bra, inte ens färskfoder. Så provade jag en liten påse Doggy professional (Ni vet billoghetsmärket doggy man kan köpa på ica? Det fodret fast deras "professional-serie" som har myket högre kvalitet) och hon mådde SÅ BRA av detta foder. Nu kör vi på det och har gjort i ett år. Så fort vi byter foder blir hon dålig i magen. Hon kan äta morötter och ibland någon ren bit kött, men all annan "människomat" går inte. 

• Mithra
    Mithra skrev 2014-04-04 15:44:59 följande:

Missade såklart att svara på varför, haha.
    Schäfern får äta det då vi redan hade det hemma när vi köpte henne i fredags.. chihuahuan har ätit det mesta men vi har kommit fram till att Acana är ett bra prisvärt foder.
Svar på tråden Vad ger du för foder och varför?