honkie skrev 2014-04-04 08:37:41 följande:
Precis, man tittar på varandra och däri ligger inget obehag. Men! Sen helt plötsligt läser vi att det är ytterst obehagligt och det är då man måste minnas individualitet. Alla kvinnor lever inte efter feministiska riktlinjer och det är inge konstigt i det. Problemet är att hatet riktas 100% mot män, och inget mot "förrädarna" eftersom det vore helt helt bakåt i tänket, eftersom kvinnor är fria att göra som de vill, och i den friheten så får hon vilja att män kollar hennes byst, men då är män kräk.
Men jag håller med dig, våren är på intåg och jag gillar hur folk börjar skippa de stora kläderna. Själv älskar jag att slänga på mig en lite åtsittande t-shirt i en ljus färg. Jag har en speciell som jag bara älskar, den ligger sjukt snyggt över axlar, övre rygg och bröst. Varenda liten linje kan skådas igenom och när jag tar på mig den så vill jag att folk ska kolla. Varje gång jag tar på mig den så märker jag hur allt ändras på på jobbet; tjejerna låter sin blick hänga kvar nån sekund extra, det blir lite svårare att skapa ögonkontakt och männen vill gärna komma förbi och klappa en på axeln (ni vet så som män gör). Det är en dubbelklapp men den andra klappen åker liksom inte tillbaka direkt utan handen ligger kvar i någon bråkdels sekund och liksom stryker en över axeln. Den scannar av lite hastigt. Jag känner mig enormt uttittad och jag fullständigt älskar det. Folk börjar bete sig helt annorlunda runt mig och de söker kontakt mer frekvent. Lovin it.
Detta händer dock nån gång varannan vecka. Det kommer hända mer nu när det är varmt ute, självklart, men hade jag inte velat att de ska kolla så hade jag valt något helt annat. En skjorta är jag snygg i, men inte lika sexig. En skjorta ger inte samma beteende hos omgivningen.
Både kvinnor och män är fria att göra vad de vill. Jag är varken feminist eller anti-, och verkligen ingen manshatare (tvärtom

), och tycker att alla får klä sig som de vill. Men har sjukt svårt att förstå dem som klär sig utmanande och sedan klagar på om folk
tittar!? Även sjukt svårt att förstå dem som tar illa upp om någon
tittar! Det är ju en komplimang...
"Problemet är att hatet riktas 100% mot män, och inget mot "förrädarna" eftersom det vore helt helt bakåt i tänket, eftersom kvinnor är fria att göra som de vill, och i den friheten så får hon vilja att män kollar hennes byst, men då är män kräk." - Problemet jag ser med det uttalandet är att den gruppen du talar om är en liten grupp av alla kvinnor. Har svårt att tro att de flesta kvinnor har något emot att bli just tittade på. (Det enda jag har haft problem med själv är kommentarer som "schyssta lökar", eller en hand på rumpan, när jag inte varit utmanande klädd alls (jobbkostym med byxor typ).)
Jag tycker den lilla gruppen som hatar män "bara för att" är mer jämförbar med den lilla gruppen män som hatar kvinnor "bara för att", än med andra kvinnor. Det är så sjukt ologiskt att dra ett helt kön över en kam, bara för att några beter sig illa. Så fortsätt du titta (och flirta! - fan vad trist samhället, pendlingen och vardagen skulle bli om folk slutade flirta!), och när du hör någon som dels klär sig utmanande och dels klagar över att folk tittar, då kan du ju försiktigt påpeka inkonsekvensen i detta. Det är inget olagligt eller kränkande i att titta, och vill man till varje pris undvika att bli tittad på ändå, för att man tycker det är obehagligt, då kan man ju tänka över hur man klär sig.