Anonym (xx) skrev 2014-07-06 16:59:54 följande:
De flesta skulle ta hand om andras ungar om de slapp ha kontakt med de puckade bioföräldrarna som saknar sans och vett och inte kan ta hand om sina avkommor och definitivt inte kan se det bästa för sitt barn. Det finns knappast något problem med fosterföräldrar som motverkar hemflytt. Det finns bara problem med bioföräldrarnas självinsikt. Som föregående skrev: "Vårt barn har tex som 4:åring blivit lämnad själv ute vid en väldigt lastbilstrafikerad Europaväg, för att föräldrarna glömt en sak och sprang därifrån" Dessa föräldrar vill säkert ha tillbaka barnet eftersom de älskar honom, men de fattar inte att de riskerar livet på ungen gång efter gång. 
 Om bioföräldrar tar sitt föräldraansvar, skippar alkohol och droger, ger barnet det barnet behöver så skulle inte den här diskussionen behöva finnas.
 Jag rekommenderar alla att läsa t ex maskrosungen och liknande böcker.
De flesta barn skulle slippa spendera flera år av sitt liv hos giriga familjehem om soc gjorde sitt jobb och om familjehemmen inte motverkar hemflytt för att de är så rädda att förlora sin inkomst!
 För något annat jobb skulle många av dessa människor inte klara av! Ofta har de även en mycket sämre föräldraförmåga än föräldrar till de barn de ska försöka "ta hand om".
Jag har aldrig någonsin sett ett bra familjehem så jag tvivlar att det ens finns?!
Däremot har jag sett många barn fått lida och få flera år av sina uppväxter förstörda pga felaktiga placeringar av inkompetenta soctanter och vidriga familjehem.
En del av dessa barn har jag hjälpt hem, men då är skadan redan skedd tyvärr.
Ingen av dessa barn har kontakt med familjehemmen efter hemflytt, det kan man ganska lätt tolka som att dom var allt annat än "bra".