• Anonym (Ida)

Du som haft färgad flytning/mindre blödning i tidig graviditet - hur gick det?

Som rubriken lyder, ni som fått färgade flytningar (brun- eller rödaktig) i tidig graviditet, hur gick det för er?

När jag väntade sonen hade jag inga färgade flytningar eller blödningar och nu när jag väntar nr 2 fick jag i onsdags en pytteliten rödaktig flytning (bara på pappret) i vecka 6. Sen inget mer, men jag är orolig för att det ska bli missfall då jag tidigare har haft det.

Hur vanligt är det egentligen med dessa flytningar/blödningar i tidig graviditet?

• Svar på tråden Du som haft färgad flytning/mindre blödning i tidig graviditet - hur gick det?
  • Anonym (Ida)
    corran skrev 2014-04-04 22:09:30 följande:
    Gick superbra, födde en frisk kille :)

Grattis! =) Hade du mycket flytningar/blödningar eller bara nån enstaka? 
  • Anonym (pojke)

Fick en son :)

Blödde i ca 3 månader, varje gång jag skulle få min mens. Sådan brunaktig blod, men aldrig mycket.

• lovea01

Med 3an småblödde jag fram till v 13 och allt gick bra, nu är han 9 mån:)

• corran
    Anonym (Ida) skrev 2014-04-04 22:12:11 följande:
    Grattis! =) Hade du mycket flytningar/blödningar eller bara nån enstaka? 

Hade rosa, bruna, orangea, röda små flytningar i 1,5 vecka omkeing v 5-7 ca.
  • Anonym (M)

Väntar min tredje, den här gången hade jag bruna, rosa och röda småblödningar dagligen mellan vecka 7-10 ungefär.

Jag är visserligen inte i mål än, men är i v.19 nu och krabaten sparkar och lever om därinne i magen iallafall...

Har aldrig blödit vid mina tidigare graviditeter.

• Chiquita07

Jag fick en riktigt stor blödning i v 13. Blödde flera timmar o igenom flera bindor. Var på gynakuten som gav mig papper om missfall. Dom var nämligen rätt så säkra på att det var ett pågående missfall. Jag är inte i mål men är idag i v 32 och bebis sparkar o mår bra.

• Anonym (Så)

Blödde lite brunaktigt i v. 6 vid min första graviditet. Fick en frisk pojk. Hade en rödaktig mer åt flytningshållet i v. 9 med min andra grav. Var MA.

• yodi

för min del var det tyvärr ett ma som upptäcktes v 14.

• Anonym (Ida)

Tack alla för era svar! För de flesta av er så har ju faktiskt blödningarna inte inneburit missfall/ma. Jag hoppas allt är som det ska i min mage!

En till fråga.. Ni som har haft dessa flytningar/blödningar under graviditet, har någon av er genomgått en konisering av livmodertappen innan graviditeten?? Jag gjorde nämligen det i vintras och tänker om min flytning kan bero på detta? Det sägs ju att livmodertappen är mer skör och lättblödande efter en sån operation. Vad tror ni?

Svar på tråden Du som haft färgad flytning/mindre blödning i tidig graviditet - hur gick det?