Inlägg från: Anonym (Ehhh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ehhh)

Min pappa tog livet av sig

Anonym (Förstörd) skrev 2014-04-05 11:47:40 följande:

Alltså han hade ingen snara, han hängde sig inte utan han tog sina händer runt halsen och ströp sig själv till döds. 

Har din mamma verkligen fattar det rätt? Att strypa sig själv till döds på det sättet, med bara händerna, är i stort sett omöjligt. När man börjar förlora medvetandet tappas förmågan att hålla fast greppet med resultatet att andningen återupprättats.
  • Anonym (Ehhh)
    Anonym (går inte) skrev 2014-04-05 12:16:39 följande:

Att strypa strypa sig själv till döds med bara händerna går inte då man svimmar efter en stund och tappar däremot greppet Riskerar dock hjärnskada

Om detta är vad du har hört så för du nog be din mamma om ett förtydligande och förslagsvis obduktionsprotokollet. Hittas en person död så görs en utredning, man antar inte bara självmord. Det finns med största sannolikhet en fastställd dödsorsak och den är inte att han ströp sig själv med händerna.
  • Anonym (Ehhh)
    Anonym (Ehhh) skrev 2014-04-05 12:25:04 följande:
    Om detta är vad du har hört så för du nog be din mamma om ett förtydligande och förslagsvis obduktionsprotokollet. Hittas en person död så görs en utredning, man antar inte bara självmord. Det finns med största sannolikhet en fastställd dödsorsak och den är inte att han ströp sig själv med händerna.
    Skulle citera TS, blev fel inlägg.
  • Anonym (Ehhh)
    Anonym (går inte) skrev 2014-04-05 12:27:33 följande:

Ja, och det är precis det jag menar!
    Skulle svara TS inlägg som låg över ditt, beklagar att det blev ditt inlägg istället. Kommentaren var till TS.
Svar på tråden Min pappa tog livet av sig