• Daniel77

Meningslöst liv

Hej!

Jag känner mig så ensam så livet känns helt meningslöst så att jag börjar funderar på om det är värt att fortsätta leva vidare. Jag har försökt få nya bekantskaper men det är inte helt lätt i dessa IT-tider, då folk verkar mer intresserade av sina tekniska apparater än fysisk kontakt. Jag vill ju bara ha nån trevlig människa/flickvän att hänga med och göra trevliga saker med. Finns det liknande människor där ute så skriv gärna!

• Svar på tråden Meningslöst liv
  • Anonym (Lena)

jag förstår dig. Vågar nog säga att de flesta människor på Jorden känner så som du gör. Helt säker på det. Det finns otroligt många som längtar att träffa dig, men de vet ingenting om dig än, de känner inte till din existens! 
    Lena

• Anonym (Lena)

Jag menar inte att de flesta känner sig meningslösa, utan att de flesta vill ha en trevlig vän att leva och göra saker med

• Anonym (kille)

hej
    sitter i samma sits som du. har förlorat att jag höll kärt för ca 1,5 år sen och för mig har det bara blivit värre för varje dag. tankarna går ofta med samma riktning som dina och allt känns meningslöst. har under hela tiden försökt hitta någon att kunna prata med eller en ny vän irl. men att träffa vänner idag är inte lätt skulle nog vilja säga att det är nästan hopplöst det med. skulle gärna vilja ha någon att prata med så vill du hör av dig. tror vi har det ganska tufft båda två.

• Daniel77
    Anonym (kille) skrev 2014-04-06 15:13:40 följande:
    hej
    sitter i samma sits som du. har förlorat att jag höll kärt för ca 1,5 år sen och för mig har det bara blivit värre för varje dag. tankarna går ofta med samma riktning som dina och allt känns meningslöst. har under hela tiden försökt hitta någon att kunna prata med eller en ny vän irl. men att träffa vänner idag är inte lätt skulle nog vilja säga att det är nästan hopplöst det med. skulle gärna vilja ha någon att prata med så vill du hör av dig. tror vi har det ganska tufft båda två.
    Att få nya bekantskaper idag är som sagt inte alldeles lätt.
  • Anonym (seriöst??)

Det är jätte lätt att få vänner idag. Det handlar bara om att vara drivande och leta på rätt ställen. 

Gå med i en förening för något du är intresserad av. Börja spela någon sport. Börja helst med något riktigt riktigt nördigt som man verkligen kan snöa in sig på och sen diskutera med andra nördar.  tex. lajv, börja sticka. onlinedataspel, cosplay, skaffa en pappegoja, skaffa hund och häng på brukshundsklubben. Börja spela vollyboll mm. Möjligheterna är oändliga. 

Bli medlem på olika forum där ni kan diskutera något av era intressen. Dom flesta brukar faktiskt vilja träffas så amn kan prata öga mot öga. Framför allt om man håller på med något hantverk. 

Svar på tråden Meningslöst liv