• puss

Missbrukande mamma?

man ringer soc, precis som flera andra sagt. gör det.

*puss puss puss puss*
  • puss
    Anonym (uuuuhhhhh) skrev 2014-04-06 11:01:23 följande:
    Som sagt, jävla angiverisamhälle.

japp. mer sånt.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Anonym (uuuuhhhhh) skrev 2014-04-06 11:10:42 följande:
    Tja, det håller ju iallafall sockärringarna sysselsatta.
    Med min skatt som betalning för sitt myndighetsmissbruk.

alla ungar är allas ungar.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Anonym (uuuuhhhhh) skrev 2014-04-06 11:13:23 följande:
    Kanske dina men inte mina. 

jo, dina. om jag misstänkte att dina barn for illa skulle jag se det som mitt ansvar att hjälpa dem. var så god.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    helenen skrev 2014-04-06 11:25:51 följande:
    Fast det var ju inte det jag frågade om. Okynnesanmälningar är ett elände, det tror jag att alla håller med om (inte minst jag som utsatts för det, som sagt...) men det FINNS ju de facto barn som dagligen far illa i sina egna hem:
    Ungar som inte vågar ta med kompisar hem (eller vågar gå hem själva för den delen) ifall någon av föräldrarna är full; barn som går runt i för små kläder och skor, i tunna jackor och gymnastikskor på vintern, barn som inte får ordentlig mat hemma... Hur vill du att de barnen ska få hjälp? På vilket sätt skulle det "lösa sig av sig själv om folk bara slutade med sitt okynnesanmälande"? Det är DET jag undrar.

det lär vi aldrig få svar på.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Anonym (uuuuhhhhh) skrev 2014-04-06 11:57:52 följande:
    Tack då... eller?

Själv lägger jag inte näsan i blöt där den inte hör hemma.

Skulle jag anmäla så skulle jag med säkerhet VETA.

Puss pårej!
    Alla ungar är allas ungar. Det kommer an på alla att lägga näsan i blöt så ungarna har det bra.
  • puss
    Anonym (pappan?) skrev 2014-04-06 12:46:15 följande:

Absolut men hur kan man vara säker på att barnen inte hamnar i ett helvetes fosterhem? Är det inte bättre föräldrarna får stöd om de är bra föräldrar i grunden och bara halkat tillfälligt snett

Det är mer barnmisshandel att sätta dem i hemska fosterhem vilket många barn vittnat om i vuxen ålder att de hamnat i...
    Nu har ju inte jag propagerat för fosterhem öht, och särkilt inte dåliga fosterhem, så jag tror stt du blandar ihop mig med nån, men min åsikt i frågan är att stöd i hemmet borde generellt vara en första insats.
Svar på tråden Missbrukande mamma?