• Anonym (trött)

Vill inte leva efter studenten..

Känner mig så trött på allting.
    tar studenten nu i sommar och vill inte leva efter det..
    har kontakt psyk men har fått vänta ca 8 månader nu på tid, de sa att om en månad ungefär får jag tid.. de vet att jag vill dö..
    Finns det något man kan göra på egen hand för att må bättre?

• Svar på tråden Vill inte leva efter studenten..
  • Anonym (c)

Måla, ta långa skogspromenader, skriva (dagbok eller hitta på historier), gå på picknick...

Sånt fungerar iaf för mig.

• Anonym (Var likadan)
    Anonym (trött) skrev 2014-04-06 17:59:17 följande:
    Känner mig så trött på allting.
    tar studenten nu i sommar och vill inte leva efter det..
    har kontakt psyk men har fått vänta ca 8 månader nu på tid, de sa att om en månad ungefär får jag tid.. de vet att jag vill dö..
    Finns det något man kan göra på egen hand för att må bättre?
    Kan låta kliché, men ha fasta rutiner, gå upp samma tid, gå och lägg dig samma tid. Ät 5 gånger om dagen på fasta tider, det behöver inte vara mycket men NÅGONTING. Ät hälsosam och näringsrik mat, drick vatten och ta promenader en gång om dagen. Var inte ensam, lufta dina känslor och tankar med någon även om det bara är gårdskatten. Men älta inte ner dig själv i ditt svarta hål, känns det jobbigt gå till någon direkt och säg det. I värsta fall, om det känns som att det verkligen inte går längre, ringer du till akutpsyk.
  • mindaa

Jag minns att jag blev väldigt deprimerad effter studenten. Jag går första året nu på universitet och inget är sig likt som på gymnasiet. Livet blir bara tråkigare.

• cirkusmusen
    mindaa skrev 2014-04-06 18:24:17 följande:
    Jag minns att jag blev väldigt deprimerad effter studenten. Jag går första året nu på universitet och inget är sig likt som på gymnasiet. Livet blir bara tråkigare.
    Precis samma här. 
  • Anonym (trött)
    mindaa skrev 2014-04-06 18:24:17 följande:

åh det känns ju inte så bra då.. dom jag snackat med säger att det blir bättre?
  • mindaa
    Anonym (trött) skrev 2014-04-06 18:38:15 följande:

Det säger ju alla för att inte göra dig mer nedstämd.
  • cirkusmusen
    Anonym (trött) skrev 2014-04-06 18:38:15 följande:

Det BLIR bättre! Men samtidigt är det vissa saker som bli sämre. 

Kan du försöka sätta ord på vad det är som får dig att må så dåligt?

Rädd för framtiden? Vad mer exakt isåfall? 
    Eller känner du dig missnöjd över dina skolgång?

Svar på tråden Vill inte leva efter studenten..