Ni som slutat med citalopram
Ni som slutar med citalopram, hur har ni gjort och har ni fått utsättningssymtom? Isf hur snabbt kom dessa symtom?
Ni som slutar med citalopram, hur har ni gjort och har ni fått utsättningssymtom? Isf hur snabbt kom dessa symtom?
Fick inga symtom.
Dra ner med en halv och låt gå en vecka och sen samma igen tills du inte tar mer. Det jag kände som ett obehag var mer att jag fick mer kontakt med mina känslor igen. Både glädje och ledsamhet. Fast på ett sunt sätt. Fick inga andra känningar.
Det är vad min läkare sa. Är man extra känslig så dra ut på det mer. Det är nog individuellt.
Jag har trappat ner från 30 mg till 20 mg under 2 veckors tid. Nu har jag ätit 10 mg i 3 dagar.
Jag kan inte påstå att jag kände speciellt mycket förändring när jag BÖRJADE äta tabletterna och än mindre nu. Känner inga utsättningssymtom och jag mår precis som jag gjorde när jag åt 30 mg. Då borde jag väl kunna sluta med tabletterna nu eller bör man äta 10 mg några dagar till?
Ja jag VET att läkaren bör vara inkopplad men det enda han sa var att "när du känner att du mår bra så får du trappa ut dem" sedan inget mer. Därför vill jag ha svar här av er som gjort detta tidigare.
Jo jag fick utsättningssymtom, framförallt ångest, yrsel, huvudvärk, hjärtklappning, mådde allmänt skit, men det gick över efter 6 månader. Men hjärtklappningen försvann inte så nu får jag äta medicin för den dagligen, mindre kul!