Kan man gilla BÅDE svenska kyrkan OCH pingstkyrkan??
Fastnade av en slump framför pingtskyrkans gudstjänster på söndagarna på tv 2 som varit några veckor
älskade sångerna och glädjen
kallar mig vanlig kristen och är med i svenska kyrkan
är det OK att lyssna på både gudstjänster från vanliga kyrkan OCH svenska kyrkan?
kan man även gå på båda??
finns det vanliga som går i pingstkyrkan också och finns det pingstvänner som går i svenska kyrkan?
VAD är egentligen skillnaden?
är det att man sjunger o dansar mer fritt och att ledaren inte är utbildade präster utan vem som helst??
tjänar de i pingsrkyrkan som leder gudtstjänster pengar? lika mycket som i svenska kyrkan ?
om man känner att man skulle vilja arbeta i någon kristen kyrka? vad är störst chans till jobb att leva av? svenska kyrkan eller pingst???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-07 01:56
MENAR SÅKLART, ÄR DET OK ATT LYSSNA PÅ GUDSTJÄNSTER FRÅN VANLIGA SVENSKA KYRKAN OCH PINGSTKYRKAN???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-07 02:43
har alltid trott att pingstkyrkan va nån slags sekt, typ som i Knutby, eller som Jehovas, lite galen o sluten sådär
men så fel jag verkar ha, e de fler än mig som trott samma om pingstkyrkan??
är Filadelfia också pingskkyrkan?
och är missionskyrka samma som pingst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-07 02:56
kan man gå i svenska kyrkan och även på Jehovas vittne kyrkan?
eller är det större skillnad?
finns ju så många olika frikyrkor, vilka är det ok att gå i om man är med i vanliga svenska kyrkan?
tycker dem som är med i mer slutna sekter som Jehovas vittne, att kristna i svenska kyrkan är "bättre" än icke kristna, eller är det lika illa att inte tro alls, som att bara va med i svenska kyrkan, enligt en Jehovas vittne?
eller är det ok att som jjehovas vittne även gå i svenska kyrkan?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-07 03:00
o vad är det för skillnade på en vanlig kristen i svenska kyrkan och en syrisk ortodox kristen?? är det stor skillnad?
undrar mkt över skillnaderna mellan alla kristna församlingar
känns som många förutom svenska kyrkan har så dåligt rykte, varför är det så?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-07 03:09
PS. Är det nån mer än mig som såg gudtjänsterna från pingskyrkan i Falköping (?) som var på tv nu 4 söndagar i rad? och fick en "wow"upplevelse?