• Moi 1

3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn

Ni som har barn i åldern 2-3,5 år har ni barnvagn? Jag vänder mig till er som inte använder syskonvagn. Vårt barn blir 3 till sommaren och har vuxit ur sin nuvarande vagn.

• Svar på tråden 3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn
  • Dixie

ja, min flicka fyller 3 år i sommar och vi har vagn till henne - inte alltid hon använder den, men ska vi vara iväg en längre tid är det bra att ha vagnen med - dessutom är det ju mycket praktiskt att lasta saker på - vet inte hur jag ska lösa det när nu mitt sista barn inte längre kommer att använda vagn!

• Flisan79

Vi har haft vagn upp till ca 3,5-4 år.
    Vår dotter som blir 3 i augusti har sen förra sommaren fått åka en lite stadigare typ av sulky. Lätt att ta med och lätt att stoppa undan.

• Moi 1

Ok, låter som att det kan vara användbart med en sulky då. Vad har ni för vagnar ( märke)? Ni verkar ju nöjda. Jag vill nog inte ha en plastig och rapplig paraplyvagn till vardags direkt samtidigt som den ska funka att ha med sig på utflykter och resor, finns det någon sådan vagn?

• Erfdgt

Vi hade vår "vanliga" vagn (en Emmaljunga Cerox) fram till dottern var ca 3,5år och då bytte vi till en Brio Sitty. En vagn vi då var väldigt nöjda med. Liten och smidig, men mer rejäl och ordentlig än alla dessa sulkyvagnar. Den använde i två år, fram till dottern var ca 5,5år. Nu har vi nyss fått barn igen och räknar med att kunna göra på samma sätt den här gången :)

• Dixie
    Moi 1 skrev 2014-04-07 12:02:01 följande:
    Ok, låter som att det kan vara användbart med en sulky då. Vad har ni för vagnar ( märke)? Ni verkar ju nöjda. Jag vill nog inte ha en plastig och rapplig paraplyvagn till vardags direkt samtidigt som den ska funka att ha med sig på utflykter och resor, finns det någon sådan vagn?
    vi har flera vagnar  
    Kronan sulky använder jag mest, smidig men ändå rejäl! när vi åker på semester har vi en paraplyvagn från Koelestra. 
  • Liii82

Men är hon tre till sommaren tror jag inte ni behöver ha någon vagn, jag slutade helt med vagn när dottern var 2 år hon går jämnt till affären och vart vi än ska och hur långt det än är

• Caladhiel

Vi har en Brio Spin som vi är jättenöjda med! Sonen fyller fyra i sommar och den används fortfarande nu som då.

• DinaMii

Det är skönt för dom att få vila benen lite. Vi har en brio spin till vår 3 åring. Helnöjda

• Natulcien

Nej, i den åldern skulle jag inte köpa en ny vagn.
    Vi köpte en begagnad sulky till sonen när han var drygt 1,5 år. Den använde vi ganska mycket i ett år ungefär. Men från 2,5 års ålder har den mest stått. Nu är sonen 3,5 år och vi använder aldrig vagn längre.

Svar på tråden 3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn