• Moi 1

3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn

Ni som har barn i åldern 2-3,5 år har ni barnvagn? Jag vänder mig till er som inte använder syskonvagn. Vårt barn blir 3 till sommaren och har vuxit ur sin nuvarande vagn.

• Svar på tråden 3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn
  • Moi 1

Ni som inte tycker att det behövs någon ny vagn, åker ni mycket bil/cyklar? För det tar ju lång tid att gå i deras takt även om de orkar gå bra så långt.

• Moi 1

Skickade iväg lite snabbt men skulle tillägga att jag är tacksam över era vagntips, googlar dem så fort jag får tid ikväll!!

• Mellanmjölkens land

Inga bra vagntips eftersom vi har kvar vår Emmaljunga City Cross även om den börjar bli lite liten. Är dottern inte sjuk används den max nån gång i veckan utan hon cyklar på sin balanscykel istället så det är mitt tips.

• Moi 1
    Mellanmjölkens land skrev 2014-04-07 17:44:03 följande:
    Inga bra vagntips eftersom vi har kvar vår Emmaljunga City Cross även om den börjar bli lite liten. Är dottern inte sjuk används den max nån gång i veckan utan hon cyklar på sin balanscykel istället så det är mitt tips.

Precis så gör vi just nu men tycker att Emmaljunga Nitro City börjar bli i minsta laget. Eftersom vi bor centralt med mycket trafik känns det inte som detta är den bästa lösningen.
  • Alexi

Vi köpte en babyjogger city mini i höstas när sonen var knappt tre år. Jättesmidig att ha i bilen, bra på alla sätt. Jag vill ofta ha med vagn på utflykter trots att han hellre går, så skönt att lägga alla grejor i.

Vi sålde vår Brio sitty också och har Babyjogger istället, milsvid skillnad.

• Natulcien
    Moi 1 skrev 2014-04-07 17:23:50 följande:
    Ni som inte tycker att det behövs någon ny vagn, åker ni mycket bil/cyklar? För det tar ju lång tid att gå i deras takt även om de orkar gå bra så långt.
    Vi går mycket, och låter det ta tid, t.ex. vid promenader i skogen.
    Till förskolan promenerar vi alltid. Det tar 20 minuter när sonen går, jämfört med 10 min när jag tidigare körde honom i vagn, vilket ju inte är någon stor skillnad. Har vi bråttom (vilket är sällan) tar vi cykeln.
    Sen åker vi tåg eller buss en del, och då får man se till att ha dubbelt så lång tid på sig att ta sig till hållplats/station som om man hade gått själv.
    Ska vi långt tar vi såklart bil, och sonen går när vi kliver ur bilen. När han var 2,5 år tog vi bilen (10 mil) till en djurpark och där traskade han omkring i 3 timmar utan att tröttna. De orkar mer än man tror. Glad

Jag som bodde i Sthlm större delen av mitt vuxna liv och stressade runt som en galning upplever det som otroligt avkopplande att promenera i sonens tempo. Som mindfullness ungefär. Men visst...vissa blir säkert hyperstressade av att tvingas gå så sakta. Alla är vi olika... Glad
  • Moi 1
    Genuin skrev 2014-04-07 18:24:15 följande:
    Bugaboo Bee plus en Brio sulky :)

Hade en Bugaboo+ hade vi när dottern var liten, då var den värdelös, tyvärr. Den inhandlades inför en utlandsresa..Såld numera och köper inte en sån igen. Vilken Brio har du?
  • Moi 1
    Alexi skrev 2014-04-07 18:22:31 följande:
    Vi köpte en babyjogger city mini i höstas när sonen var knappt tre år. Jättesmidig att ha i bilen, bra på alla sätt. Jag vill ofta ha med vagn på utflykter trots att han hellre går, så skönt att lägga alla grejor i. Vi sålde vår Brio sitty också och har Babyjogger istället, milsvid skillnad.

På vilket sätt var Babyjoggern bättre?
  • Alexi

Babyjogger och brio sitty är ju två helt olika vagnar. Sovläge, suflett, körglädje, hur man fäller ihop, allt är bättre på babyjogger. Och då är inte Brio en dålig vagn.

Svar på tråden 3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn