• Klarisen

Limma fast bokhylla på sideboard?

Ska bygga en rumsavdelare och undrar om det är helt dundergalet att limma fast en ikea bestå bokhylla på
    ett sideboard?

• Svar på tråden Limma fast bokhylla på sideboard?
  • Klarisen
    Klarisen skrev 2014-04-07 13:17:43 följande:
    Ska bygga en rumsavdelare och undrar om det är helt dundergalet att limma fast en ikea bestå bokhylla på

ett sideboard?

Eller om någon vet en hylla som når ända upp i taket?
  • Lilje

Beror ju på takhöjden? Ibland kan man tex montera två hyllor ovanpå varann. Billy har ju också extrahyllor man kan montera ovanpå.

• Lilje

Meeen. Ska du ha dom mitt i rummet, komihåg att du måste göra som stabila på något sätt så dom inte råkar välta.

• Klarisen
    Lilje skrev 2014-04-07 13:27:30 följande:
    Meeen. Ska du ha dom mitt i rummet, komihåg att du måste göra som stabila på något sätt så dom inte råkar välta.

Jo precis! Det är stabiliteten jag undrar över. Man vill ju inte få en bokhylla på

sig när man chillar i soffan
  • Lilje

Borde ju finnas moduler du kan bygga ihop. Men hur högt är det i taket?

• Klarisen
    iaseia skrev 2014-04-07 15:12:45 följande:
    Varför inte kolla på ikeas exepedit.

Vill egentligen ha en vägg som delar av vardagsrummet. Va tror ni om att sätta fast en plywoodskiva bakom den här

jysk.se/forvaring/bokhylla-rumsavdelar/hylla-norfolk-vit

Plywood väger ju typ ingenting.. Vill att det ska gå ända upp i taket!
  • iaseia

Varför inte, den kkan du ju måla vit också eller tapetsera om du vill.

Vet folk som satt upp plywood bakom expedit också så borde väl inte vara annorunda med denna.

Du kan ju använda aett draperi också om du känner..

• Klarisen
    iaseia skrev 2014-04-07 21:46:51 följande:
    Varför inte, den kkan du ju måla vit också eller tapetsera om du vill.

Vet folk som satt upp plywood bakom expedit också så borde väl inte vara annorunda med denna.

Du kan ju använda aett draperi också om du känner..

Har du bild på plywood på expedit?
  • riboflavin

Varför inte bygga en riktig vägg? Alternativen blir betydligt fler, du får ytterligare bägge att möblera mot, bättre ljuddämpning, blir dessutom snyggare än att hemmasnickra med IKEA-grejer.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    riboflavin skrev 2014-04-08 12:03:00 följande:
    Varför inte bygga en riktig vägg? Alternativen blir betydligt fler, du får ytterligare bägge att möblera mot, bättre ljuddämpning, blir dessutom snyggare än att hemmasnickra med IKEA-grejer.

"ytterligare väggar" ska det stå.
  • Klarisen
    riboflavin skrev 2014-04-08 12:04:06 följande:
    "ytterligare väggar" ska det stå.

Jag bor i hyresrätt och enligt lag får man inte smälla upp en vägg! Annars hade jag byggt en vägg!! Men nu blir det hemmasnickeri för hela slanten så att man kan säga "nej det här är ingen vägg, det är en bokhylla, till hyresvärden..
  • riboflavin
    Klarisen skrev 2014-04-08 15:38:21 följande:

Jag bor i hyresrätt och enligt lag får man inte smälla upp en vägg! Annars hade jag byggt en vägg!! Men nu blir det hemmasnickeri för hela slanten så att man kan säga "nej det här är ingen vägg, det är en bokhylla, till hyresvärden..

Mitt tips är att fråga. Byggde ett sovrum av en kompis matplats i köket med hyresvärdens tillstånd. Sitter i spänn mellan golv och tak och är fäst i väggar enbart med fyra skruv. Självklart är villkoret att vi återställer när hon flyttar. En skiljevägg kan man absolut få tillstånd att sätta upp med lite tur.
  • Klarisen
    riboflavin skrev 2014-04-08 16:30:48 följande:
    Mitt tips är att fråga. Byggde ett sovrum av en kompis matplats i köket med hyresvärdens tillstånd. Sitter i spänn mellan golv och tak och är fäst i väggar enbart med fyra skruv. Självklart är villkoret att vi återställer när hon flyttar. En skiljevägg kan man absolut få tillstånd att sätta upp med lite tur.

Åh vad avis jag blir. Vi frågade men fick ett rakt och tydligt nej.
Svar på tråden Limma fast bokhylla på sideboard?