• Svar på tråden Passar denna klänning för ett sommarbröllop?
  • Emmalinnéa
    Amanda M skrev 2014-04-07 14:09:15 följande:
    Jag ska på bröllop i sommar och funderar på denna klänning nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%.../

Funkar den eller är den alldeles för kort? 

Jag är 24 år och det är min pojkväns kusin som gifter sig.
    Den är jättefin! Men kanske lite opassande på ett bröllop.
    Vad är klädkoden på bröllopet?
  • Amanda M

Funderar på att köpa nytt tyg och förlänga den till knäna i värsta fall, men det vore skönt att slippa det arbetet  Glad

• Amanda M

Det står bara snyggt i inbjudan...

• Emmalinnéa
    Amanda M skrev 2014-04-07 14:12:04 följande:
    Det står bara snyggt i inbjudan...
    jag tycker personlige att den visar för mycket hud. Fråga bruden vad hon tycker är okej.
  • Dixie

nja, tycker nog den är lite kort - och är det vigsel i kyrkan får du ha något över axlarna!

• Hippoo

Kanske i kortaste laget men samtidt så e de väl så alla klänningar ser ut. E du kort så blir den något längre än bilden men modell osv är helt klart ok på bröllop

• Erfdgt

Uuä, dessa påhittade klädkoder, eller avsaknad av klädkod. Nåväl..

Hur lång är du och vilken storlek behöver du? Är du kortare än modellen på bilden och behöver större storlek än henne, så lär inte klänningen bli lika kort på dig. Axlarna är ju på sätt och vis täckta, den är inte axelbandslös, så jag tycker inte att du behöver tänka på den biten. Majoriteten av alla brudar idag har axelbandslösa klänningar i kyrkan och det brukar inte vara några problem alls.

• eldfluga73

Jättefin! Har du ett par fina strumpbyxor under och kanske en liten sjal över axlarna, eller en bolero, så blir det toppen. Jättefin färg!

• Amanda M

Jag vet, det är supersvårt att veta vad det ska betyda.. Jag är 165, så den slutar lite längre ner på mig, men det är ingen stor skillnad. Funderar som sagt på att sy dit nytt längre tyg istället. 

Det känns som att de flesta klänningar oftast är hellånga eller slutar vid rumpan Obestämd

• Rebba

jag skulle säga att den är lite kort, men modellerna brukar ju vara typ 175 och stl xs, så om du är 165 blir den ju längre på dig. Dum "klädkod" de angett. Svårt att veta vad som är ok då.

Så om du tycker den är snygg är det väll bara att köra på

Svar på tråden Passar denna klänning för ett sommarbröllop?