• Anonym (Bonusmamma)

Biomamman bestämmer kläder på vår tid!

Hur hade ni ställt er till det här?
    Biomamman tjatar jämnt om de kläder vi sätter på bonusdottern och vill gärna bestämma och styra vilka typer av kläder vi ska köpa. Ska tilllägga att bonusbarnet påverkar våra köp såklart och inte mamman. Tröttsamt att höra hennes konstanta missnöje.

Vad tycker ni, har vi inte rätt att köpa och klä barnet som vi vill?

• Svar på tråden Biomamman bestämmer kläder på vår tid!
  • Fantasilös

Haha självklart har inte hon med det att göra. Sluta träffa henne på era dagar så är väl problemet löst? Eller tar ni med henne när ni handlar?

• Anonym (Bonusmamma)
    Fantasilös skrev 2014-04-07 15:03:59 följande:
    Haha självklart har inte hon med det att göra. Sluta träffa henne på era dagar så är väl problemet löst? Eller tar ni med henne när ni handlar?

Hahaha nej uss. Det är vid byten.
  • Anonym (Biobonus)

Mina bonusbarns biomamma är jätteintresserad av kläder och min sambo är det inte, så vi köper ungefär de kläderna som vi vet att hon önskar. Förvisso har jag en helt annan smak men samtidigt har mamman alltid varit den som styrt klädinköpen till min sambos stora glädje och för min del får hon gärna göra det då det är hennes/sambons barn och deras pengar. Känner inte att jag behöver lägga mig i bara för att jag har en annan smak.

Hur gjorde de med kläder innan du kom in i bilden?

För egen del känner jag att det inte är en strid värd att ta och sambon har alltid tyckt att det är hon som har koll och intresse av det.

• fjonkelina

Så länge kläderna är i rätt storlek och rätt för årstiden m.m. så har hon inget med det att göra alls. Vad säger pappan om det hela?

• Anonym (Biobonus)
    Anonym (Biobonus) skrev 2014-04-07 15:10:23 följande:
    Mina bonusbarns biomamma är jätteintresserad av kläder och min sambo är det inte, så vi köper ungefär de kläderna som vi vet att hon önskar. Förvisso har jag en helt annan smak men samtidigt har mamman alltid varit den som styrt klädinköpen till min sambos stora glädje och för min del får hon gärna göra det då det är hennes/sambons barn och deras pengar. Känner inte att jag behöver lägga mig i bara för att jag har en annan smak.

För egen del känner jag att det inte är en strid värd att ta och sambon har alltid tyckt att det är hon som har koll och intresse av det.
    Jag tänker också att oftast är barnens kläder något som mamman har ett större intresse i och för än pappan och oftast är mamman den som köper mest.

Varför skall jag som bonus gå in och också tycka en massa så länge barnen är rena och hela? Är det du eller pappan som har intresset för barnkläder?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Biobonus) skrev 2014-04-07 15:10:23 följande:

De har både köpt kläder. Är väl mer "svartsjuka" gentemot mig och dotterns förhållande. Vill bara veta om jag gör fel i att ignorera henne.
  • Anonym (Bonusmamma)
    fjonkelina skrev 2014-04-07 15:10:54 följande:
    Så länge kläderna är i rätt storlek och rätt för årstiden m.m. så har hon inget med det att göra alls. Vad säger pappan om det hela?

Han håller med mig, tycker det är löjligt men van vid det kostanta tjatet om det mesta.
  • Anonym (Biobonus)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2014-04-07 15:13:23 följande:

De har både köpt kläder. Är väl mer "svartsjuka" gentemot mig och dotterns förhållande. Vill bara veta om jag gör fel i att ignorera henne.
    Tycker du kan ignorera det och låta pappan sköta det.

Dock finns det många som glatt skulle ta striden bara för att "pinka revir" som bonusmamma och det är något jag inte gett mig in på, då hade jag själv hellre stått tillbaka i min "rätt" att som bonusmamma också få välja kläder.

Vad är det för fel hon ser i kläderna? Att de inte är tillräckligt varma eller vattentäta eller är det bara vanliga kläder hon tycker är "fula"? Sånt kan också spela in. Har bla en bekant som är separerad och alltid varit noga med kläderna medan hennes ex gärna köper billigast möjliga varpå barnen fryser och blir blöta.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Biobonus) skrev 2014-04-07 15:12:21 följande:
    Jag tänker också att oftast är barnens kläder något som mamman har ett större intresse i och för än pappan och oftast är mamman den som köper mest.

Varför skall jag som bonus gå in och också tycka en massa så länge barnen är rena och hela? Är det du eller pappan som har intresset för barnkläder?

Intresset ligger hos båda men det är mest jag som köper kläder etc för att jag tycker det är kul. De delar inte på kläder utan vi har 2 garderober så jag anser att visst fan köper vi det vi vill så får hon göra detsamma. Vi gnäller inte på henne när dottern kommer och ser ut som en julgran och låter henne till stor del välja kläder själv. Det kan väl inte vara fel?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Biobonus) skrev 2014-04-07 15:21:40 följande:
    Tycker du kan ignorera det och låta pappan sköta det.

Dock finns det många som glatt skulle ta striden bara för att "pinka revir" som bonusmamma och det är något jag inte gett mig in på, då hade jag själv hellre stått tillbaka i min "rätt" att som bonusmamma också få välja kläder.

Vad är det för fel hon ser i kläderna? Att de inte är tillräckligt varma eller vattentäta eller är det bara vanliga kläder hon tycker är "fula"? Sånt kan också spela in. Har bla en bekant som är separerad och alltid varit noga med kläderna medan hennes ex gärna köper billigast möjliga varpå barnen fryser och blir blöta.

Hon har väl en mer barnslig stil medan vår är mer stilren. Nopp köper bara kvalitetskläder. Jag är den som överklär snarare.
Svar på tråden Biomamman bestämmer kläder på vår tid!