Inlägg från: Chester Copperpot |Visa alla inlägg
  • Chester Copperpot

Hur hade Ni reagerat?

Ja, det var dålig stil. Nej, det var inte ditt fel. Dom andra vid bordet har väl också ett ansvar för att betala för sig? Bara för att du åtar dig uppdraget att räkna ut notan så innebär ju inte det att dom slipper ansvaret eller betalningen.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att den där situationen har med notan att göra överhuvudtaget. Det är någon annan konflikt som ligger i luften, och dom andra tog chansen att "sätta dit dig". Dvs, hade det inte handlat om notan, så hade dom hittat en annan chans att hacka på dig.

Antingen är det en underliggande konflikt, eller så dumpade dom. "dumpning", alltså att dom dumpar sin skit på dig. Deras skit har ingenting med dig att göra, dom ville bara dumpa det på nån annan än sig själva. Och det är jävligt trist när folk gör så.

Jag känner av sånt ganska snabbt, och när jag märker det brukar jag höja det en meta-nivå eller två. Jag brukar säga att: "Du dumpar din skit på mig. Jag vill inte ha din skit, så dumpa den på nån annan istället. Det där har ingenting med mig att göra, så dra inte in mig i din skit".

Svar på tråden Hur hade Ni reagerat?