• Aztrakan

Mjukisbyxor smala barn?

Jag har en son på 4 år, lång och smal. Jeans kan jag köpa slimfit så fungerar det,
    shorts 2 storlekar för små.
    MEN mjukisbyxor och träningsbyxor! Allt hänger och man får dra ihop dem med
    snöre så de knölar sig, jag vill inte heller att han ska behöva krångla med snören.
    Finns det tips på märken som har smala mjukisbyxor?

• Svar på tråden Mjukisbyxor smala barn?
  • fluu
    Min är väldigt smal och vi kör mest med byxor med snören, men tycker även att villervallas byxor är något smalare i midjan. Även en del från pop. 
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • ParaplyHelvete

Mjukisbyxor från tjejavdelningen kanske kan vara nåt? På Hm är de smalare än vad de är på pojkavdelningen.

• Baryk

Oh! Vi hittade på rean på Kappahl idag. Glad Fast det var i och för sig stl 128... Men de kanske finns mindre också?

• Genuin

Me&I har smala mjukisbyxor, plus att de är tåliga och Ökotex (tror jag).

• fluu
    ParaplyHelvete skrev 2014-04-07 21:35:39 följande:
    Mjukisbyxor från tjejavdelningen kanske kan vara nåt? På Hm är de smalare än vad de är på pojkavdelningen.
    Tyvärr är det ofta så ja, så det är nog ett tips. Ofta är ju även leggins smalare i midjan,
  • PrinsessanLeia

Finns jättemånga som kan sy upp extra smala om du kikar runt bland såna som syr barnkläder. Det är förstås dyrare än HM men du får garanterat bättre kvalité på sömmar och tyg.

• cosinus

Mina smala killar har kunnat ha Lindex velour-byxor. De har varit på gränsen vida men ändå suttit uppe.

Annars vissa modeller från meandi, polarns velour-långkalsonger, velour-leggins från Lindex (dock några år gamla, vet inte om de säljs nu). Ena sonen har också ett par från house of lola som funkar.

6-åringen klarar sig på att han ff ok-ar långkalsonger och leggins. 8-åringen har 4 par (meandi) han går runt på, vi tvättar hela tiden.

• Queenie70

Till min magra unge köper jag mjukbyxor på ica maxi. De funkar.

• fluu
    cosinus skrev 2014-04-07 21:47:47 följande:
    Mina smala killar har kunnat ha Lindex velour-byxor. De har varit på gränsen vida men ändå suttit uppe.

Annars vissa modeller från meandi, polarns velour-långkalsonger, velour-leggins från Lindex (dock några år gamla, vet inte om de säljs nu). Ena sonen har också ett par från house of lola som funkar.

6-åringen klarar sig på att han ff ok-ar långkalsonger och leggins. 8-åringen har 4 par (meandi) han går runt på, vi tvättar hela tiden.
    Japp, velourlångkalsongerna från pop är det jag menar. De funkar även här.
Svar på tråden Mjukisbyxor smala barn?