Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Jeneen

Tips för innekatt!

Jag och min sambo har sen i julas en helt underbar prisse hos oss.
    Han är en hittekatt på ungefär ett år.

Jag är uppvuxen med katt men med utekatt. Vi bor i lägenhet i en större stad så våran lilla prins är innekatt.

Han är otroligt påhittig o nyfiken. Han älskar att bada o hänger gärna med in i duschen en stund. Han har gjort upp tydliga matrutiner som har noga ser till att vi följer. Vilket funkar väldigt bra då jag jobbar natt o min sambo dag så de är alltid någon hemma kl 07.30 då de är dags för frukost!

Jag skulle kunna mala på om honom hur länge som helst men jag tvivlar på att alla finner det lika intressant som jag. Så till min fråga.

Jag vill gärna ha lite tips på vad man kan göra för att göra hemmet till ett katt paradis!
    Leksaker, lekar all typ av stimulans.

Han har lite olika bollar, tofsar, tuffsar o ett klätterträd.

Vad mer?

• Svar på tråden Tips för innekatt!
  • nemo1

Prasseltunnel från tex ÖB, billig och populär. Laserpekare funkar alltid, bollar av folie. Hur stort klösträd har du? Rekommenderar ett som går från golv till tak då katter gillar att ligga högt men även att rusa upp och ned för träden. Ställ klösträdet vid ett fönster och gärna i ett rum där ni ofta är. Balkong? Näta in den isf och så riktigt gräs i en stor kruka.

• Jeneen

Vi har ett träd som går golv till tak. De står i tv-rummet där sambon även har datorn o de är ett stort fönster som han kan titta ut igenom.

Tunnel låter som en bra ide! Han älskar ju papperspåsar.

Vi har försökt så gräs men han gräver bara upp de!

Vi bor högst upp så vi har bara ett staket runt vår balkong, hur gör man då för att näta in balkongen?

Tror inte att en träställning skulle vara så populärt i föreningen tyvärr...

Hur funkar folie med kattens tänder?

• nemo1

De flesta katter äter absolut inte på folie, använd den som boll. Ett staket runt balkongen, förstår faktiskt inte? Du menar att det inte finns tak kanske? Du har många bra tips på kattstatus.se om inätningar annars.

• Feltryck01

Har du bra väggyta och verkligen vill göra något kul för missen med massor med energi i sig så sätt upp hyllor så han kan hoppa fram och tillbaka utan att  behöva nudda golvet. Då kan han dessutom se ut över sitt revir utan att någonsin känna sig hotad när det kommer främlingar och kanske hund på besök :)

Anything you say, can and will be held against you.
Svar på tråden Tips för innekatt!