kan man bli gravid om haft oskyddat sex två dagar innan mens?
Som ämnet lyder :)
Som ämnet lyder :)
Kan och kan...risken finns alltid. Båda mina ungar är tillverkade under "säkra perioder" i kombination med avbrutet.
Beror sig helt på när ägglossningen infaller och hur långlivat ägg man har. Så ja man kan nog det även om risken är liten.
Man kan bli gravid när som helst så ja, du kan bli gravid under mens med.
Nej, man kan inte bli hravid under mens.
Man kan bli gravid under 5-6 dagar under varje cykel. Anledningen till att det är svårt att köra med säkra perioder är att folk har mycket svårt att beräkna när ägglossningen eg infaller. Ägget klarar sig obefruktat i 24 timmar sedan dör det. Lättast att bli gravid har du innan ägglossning. Efter att ägglossningen har skett minskar chansen.
Men hur tänker ni att en graviditet ska bli till om TS fick mens två dagar efter samlag?
Ja jag har tänkt på det har menscykel på 28 dagar. Regelbunden mens m.m. fick min mens en dag för tidigt då februari månad är kort. Men är lite orolig ska jag invänta nästa mens och kolla om den dyker upp?
Vad jag menar är att du måste ha en tillräckligt lång fas där äggen mognar efter mensen. Med en cykel på 21-24 dagar är det knappast troligt att du ägglossar moget ägg. De behöver en fas på minst 10 dagar för att mogna. Det är en orsak till mångas barnlöshet.
Därför ser jag heller inte att det du påstod var särskillt troligt.
Du kan se på denna bild lite vad jag menar. mensbloggen.bloggplatsen.se/2012/04/20/7775025-menscykeln/
I bloggen finns en bild på cykeln och där kanske du förstår vad jag menar.
hej, detta kanske inte hör till den föregående frågan men är lite orolig.
Jag hade samlag några dagar innan mens, mensen kom en dag försent men efter den slutat så har jag haft rosa/röda flyttningar och haft ont i ryggen och som en slags mensvärk. Eftersom jag fick mensen så trodde jag att det inte var något så jag sluta tänka på det och när jag fick min andra mens så var den oxå en dag försenad och inte allas lika mycket som den brukar vara och efter det så har jag börjat få ont i huvudet och det ömar lite då och då i ett av brösten. Kan jag vara gravid även att jag har haft mens två gånger?
Eller vill bara kroppen jävlas med mig lite :o
Jag hade också oskyddat sex sista dagen på min mens, tror ej han kom i mig isf försats..,. Har panik borde få min mens nu o brösten gör ont.. Vad tror ni? Kan de va möjligt, snälla säg inte de