Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Blockmongo

Där ser man, det var fanimig sant. Märkeligt sa greven...

www.sakerhetspolitik.se/Konflikter/Kongo-Kinshasa/Fakta-om-Kongo-Kinshasa/
    Fakta om Kongo-Kinshasa

Officiellt namn: République Démocratique du Congo/Demokratiska republiken Kongo
    Statsskick: republik
    Yta: 2 344 885 km2 (ungefär lika stort som Västeuropa)
    Huvudstad: Kinshasa 8,9 miljoner invånare (uppskattning 2010)
    Högsta berg: Margherita (5 119 meter över havet)
    Längsta floder: Kongofloden
    Antal invånare: ca. 73,5 miljoner (uppskattning 2012)
    Invånare/km2: drygt 31 (2012)

Läs- och skrivkunnighet: nästan 67 % (uppskattning 2006) Fler män är kvinnor kan läsa och skriva
    Folkgrupper: mongo, luba, kongo, mangbetu-azande med flera. Sammanlagt över 200 folkslag
    --
    Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
  • Themis
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-04-08 10:57:48 följande:
    Det JAG ville påvisa var att du inte verkar kunna skriva ett inlägg utan att slänga en skopa ovett över vänstern och/eller någon antirasiströrelse. I detta fall handlade ts om uttrycket mongo, men du lyckas trots detta inte hålla dig till saken utan hystar på ett tvångsmässigt sätt ur dig en floskel om vänstersympatisörers brist på intelligens. Detta är typiskt dina inlägg och ett smärre störmoment om man ogillar dylika påhopp.
    Lättast att bara strunta i triggida individer.

Låt inte dina mentala antikroppar binda irreversibelt till deras argumentations frestande epitoper, ty härav följer enbart onödig försurning.

Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
  • Themis
    mindless skrev 2014-04-28 20:51:38 följande:
    Nu är jag lite sent på bollen, men att det finns en folkgrupp i Kongo som heter just mongo är bara en tillfällighet och har ingenting med ordets användning som invektiv att göra. Så Mr me kanske hade rätt i att folkgruppen existerar, men fel när han kopplade det till den svenska ordet. 

Som andra redan påpekat är det givetvis frågan om en förkortning av mongoloid. 
    Jag blev bara fascinerad av att den fanns öht.
    Om bara de fåglar sjöng som sjunger bäst, hade skogen varit väldigt tyst.
Svar på tråden Blockmongo