Ny!
Jag har en ny sambo. Han är perfekt! Han älskar barnen och de gör det med. Men vi har marsvin. Han är allergisk. Barnen älskar de. Men vad ska jag göra? Denkan inte flytta! Ska barnen ha de i sina rum?
Jag har en ny sambo. Han är perfekt! Han älskar barnen och de gör det med. Men vi har marsvin. Han är allergisk. Barnen älskar de. Men vad ska jag göra? Denkan inte flytta! Ska barnen ha de i sina rum?
Han visste att vi hade marsvin men vi har inte hitta en bra lösning!
Barnen är ju 9 och 12 så de klara det. Han ska kanske flytta in om en vecka.
Han kan vara vid dem och se men inte typ hålla i dem och gosa. Så det funkar bra om de är i barnens rum. Han säger ju typ bara: God natt!, Mat! sånt där. Han sitter inte i barnens rum och sover eller så, vi tycker att idén är ganska bra men barnen då? De älskar den nog. Inte vet jag! Men ska vi våga sätta in dem där?
Han är inte så allergisk men måste vara lite försiktig.
Barnen är mycket bra på att ta ansvar och när vi köpte marsvinen sa jag att de kommer få sköta det mesta själv när de lärt sig. De vill gärna ha marsvinen i rummet och de tvättar ALLTID händerna innan mat och sånt där (när de rört de).
Våra marsvin har precis blivit 1. Så de lever ett tag till. Vi har ett rum ( ganska litet )med mat och hö till de. Det har varit ett förråd men vi städade ur det. Det är ett väldigt fint rum faktiskt, med gardiner och tapet. Där inne kan de stå annars. Det ligger vid barnens rum så det är lätt för de. Där går sambon aldrig in så det blir bra som plan B. ( men han får självklart se de )