Hjälp!! Framfall :(((
isolande skrev 2014-04-09 09:21:40 följande:
Alltså, det är ju svårt att säga om ditt är allvarligare än mitt. Jag såg en bulle i slidöppningen och det kändes som att något "var där" om du förstår hur jag menar. Det skavde när jag gick och liknande. Min BM kallade det för "förslappade slidväggar", inte ordagrant : Du har ett framfall!Jag visste ingenting om framfall då så jag typ ryckte på axlarna och gick hem och knep. Vet fortfarande inte om jag hade ett framfall eller inte, men jag tror nog att det var ett lindrigt sådant efter att ha läst på.
Och ja, den stramade upp sig av sig själv. Helt otroligt, men så var det

Jag har samma problem. En liten försvagning på främre slidväggen. Kändes enormt jobbigt måste jag säga. "Tänk om man aldrig blir bra".....
Men - idag har jag pratat med en barnmorska som sa: Det kan ta 6-7 månader innan man är helt återställd. De flesta är försvagade, nästan alla, efter graviditeten. Inget konstigt. Det kommer att gå tillbaka. Undvik löpning och hopp tillsvidare. Köp kulor och träna bäckenbotten med dem.
Skönt att läsa att man inte är ensam. Och enormt (!) skönt att läsa att det har blivit bra för vissa. Din ridning, Isolande, har säkert varit riktigt bra träning för bäckenbotten. Man kanske skulle leta upp stallet igen.... =)
Till TS: Lycka till! Vi sitter i samma båt. Jag beställde kulor igår på nätet. Hittade en sida som hette www.knipkulor.se - där fanns en hel del bra information. Kolla lite på den. Hoppas det blir bra för dig med!