perniha skrev 2015-05-08 06:06:58 följande:
Hej allihopa
En gammal tråd, men hur går det för er? Hur har det utvecklats och har någon fått tid för operation eller redan opererat?
//En orolig själ som söker råd och tips och bara vill höra hur det går när man har framfall 
Hej!
1 år sen förlossningen o har nu prolapsring ( den 3:e eftersom de första inte satt bra) men fick inte den hjälpen förrän efter 9 månader, trots att mitt framfall kom bara 3 veckor efter förlossningen. (slutade amma efter 4 månader men det blev ej bättre)
Väntar på tid till spec.läkare bäckenbottencentrum som kan bedöma om det kan opereras.
Har besvär trots ringen...men vissa dagar oftast innan o under mens är det nästan bra nuförtiden. Sex har vi bara haft 3 gånger efter förlossningen (pga mina obehag av framfallet har jag inte alls varit upplagd tyvärr) o det gjorde ont sist, kanske svamp, eller problem efter perineumbristningen.
Är orolig för att lyfta min bebis men det måste jag ju, hon väger nästan 10 kg nu.
Kniper o hoppas att det ska bli bättre o att nästa läkare ska kunna hjälpa mig.
(Främre slidväggsframfall o nedsjunken livmoder, cervix i mynningen vid krystning står det i journalen.)
Vad har du för framfall o hur länge sen förlossningen är det?