Hjälp!! Framfall :(((
Hej,
Det är bra att knipa men svårt att knipa bort förslappade slidväggar och hängande livmodertapp. Knipa gör det bättre dock!
Min barnmorska sa till mig att vila. Vila vila vila i liggande läge. Inte springa, absolut aldrig mer studsa studsmatta.
Sedan började jag knöla ihop en boll med toapapper och lägga i trosorna. Absolut inte så det går in i slidan, men en ordentlig bit papper som jag virar så den blir lite avlång. Det har verkligen avlastat när jag lyft och gått längre promenader.
Nu är det längesen jag fick barn, men tror det tog ett år innan det var borta - för det försvann. Ibland om jag promenerat riktigt långt, eller har haft sex stående eller har mens (vet ej varför det händer då) kan det kännas lite, som om att väggarna lutar inåt, men syns inte. Då går jag tillbaka till min pappersboll som stöttar och har den i någon vecka tills det inte känns längre.
Kanske låter konstigt, men jag är grymt nöjd med mitt eget recept (pappersboll), det gör verkligen att ingenting hänger nedåt, utan avlastas så att det får tid att läka.
Jag har svårt att se att knipkulor skulle göra det bättre, det låter snarare som för ansträngande, men vad vet jag. :-S