• cinderella

PTSD efter förlossning

Undrar om det finns fler därute med denna diagnos? Själv fick jag det efter en långdragen förlossning för 2 år sedan som slutade i en sfinkterruptur och bestående men. Omopererad men inte bra. Har fått hjälp av psykolog och tänker mindre på förlossningen nu. Dock har de senaste veckorna varit jättejobbiga. Tvåårsdagen närmar sig och förlossningen ekar i huvudet igen. Orkar knappt jobba och än mindre ha födelsedagskalas. Känns som jag sviker sonen. Vet att det är normalt att årsdagar av ett trauma är jobbiga, men jag tror detta blir extra svårt då jag inte riktigt fixar att glädjas åt dagen min fina son kom till världen. Hur hanterar ni andra årsdagar och saker som påminner om förlossningen?

• Svar på tråden PTSD efter förlossning
  • groodan

Hej!

Vad tråkigt att du inte fått svar ännu.

Sitter just nu med samma problem, snart är ettårsdagen efter en förlossning som var smärtsam, otäck, jag hade stora blödningar och allt slutade med katastrofsnitt. Skitjobbigt. Har mått bra ett tag, men nu har alla flashbacks börjat komma tillbaka, värre än någonsin. Jag väntar mitt andra barn nu också...

Hur har du klarat dig? Är det något annat du tyckt varit jobbigt, som påmint dig? Sjukhusbesök, t.ex...

Hoppas att du mår bättre nu. Pratar gärna om du vill!

Svar på tråden PTSD efter förlossning