• Anonym (Undrar)

Flerbarnstillägg för 2 barn på heltid och 2 på halvtid?

Någon som vet? Jag har alltså två hela barnbidrag och två halva

• Svar på tråden Flerbarnstillägg för 2 barn på heltid och 2 på halvtid?
  • slemtorsk i din bralla

man får ju flerbarnstillägg för varje barn som man har barnbidrag för, eftersom du har två halva barnbidrag borde du få två halva flerbarnstillägg... är ju iaf min logik. Men bästa sättet att få svar på din fråga är ju att ringa försäkringskassan eller gå in på deras facebooksida och fråga, för det är ju faktiskt dem som bestämmer

• Nyfikna72

Flerbarnstillägget räknas på antalet barn men det är bara en förälder som får tillägg. Om halvorna du pratar om betalats ut till nån annan tidigare så blir man av med tillägget på dem och den förälder som vill räkna på fyra barn får hela tillägget. Jag har tex två barn med en annan tjej och vi hade tillägg för två barn. Sen fick jag två barn med en ny tjej och hon räknar med alla barnen på sitt men jag blir då av med tillägget.

• FIame
    Nyfikna72 skrev 2014-04-08 13:40:02 följande:
    Flerbarnstillägget räknas på antalet barn men det är bara en förälder som får tillägg. Om halvorna du pratar om betalats ut till nån annan tidigare så blir man av med tillägget på dem och den förälder som vill räkna på fyra barn får hela tillägget. Jag har tex två barn med en annan tjej och vi hade tillägg för två barn. Sen fick jag två barn med en ny tjej och hon räknar med alla barnen på sitt men jag blir då av med tillägget.
    Det är inte min erfarenhet. Jag har barn på halvtid så får jag halva flerbarnstillägget som jag skulle fått om jag haft barnen på heltid. Skulle mammorna till mina barn haft 2 barn var, så hade de fått andra halvan flerbarnstillägg för respektive barn.
Svar på tråden Flerbarnstillägg för 2 barn på heltid och 2 på halvtid?