Varing för IF hemförsäkring
Vill bara varna alla intresserade angående IF försäkringar.
Vi vart så lurade av IF försäkringar och har efter detta även blivit lovade att de ska höra av sig och hjälpa oss otaliga gånger, vilket visat sig vara deras taktik för att avsluta ett samtal.
Bodde tidigare i lägenhet och köpte därefter ett hur. Ringde till IF två veckor innan vi flyttade in i huset och skulle säga upp hemförsäkringen till en och en halv månad senare då vi inte vart av men lägenheten förns då.
Inga problem, frid och fröjd.
Inget hemskickat gällande när avtal gick ut eller när uppsägning gällde från och dum som vi var trodde vi på deras ord.
Ett år senare hamnar vi i en tvist vilken går till domstol. Tar kontakt med en advokat vilken frågar om rättshjälp. Självklart säger vi.
Det visar sig dock att dagen jag ringde till IF sade de upp hemförsäkringen på samma dag??!
Jag ringer till dem vid detta tillfälle och frågar vad som hänt. Varje gång jag ringt, säker 15 gånger nu, får jag till svar att han som gjort detta är en erfaren man som jobbat hos dem längst av alla och ska självklart ringa mig och reda ut problemet. DET ÄR SANT. ALLA 15 personer jag har pratat med har använt just dessa ord.
Behöver jag verkligen berätta om någon någonsin hört av sig.
Fy fan vad man känner sig NAIV.
Så för allt i världen hoppas jag att ni som läser detta, dela av er till er vänner och bekanta. Det finns en massa kul att göra förutom att sitta på en massa advokatlån för man blivit blåst av ett försäkringsbolag.
lur----IF---ax
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-08 21:08
Självklart var det meningen att vi skulle ha överlappande i en månad om det var oklart i tråden.