• lillaponnyn

blocket? lurad eller?

Hej
    Satt in annonser på blocket, 
    En skrev rätt snabbt, skulle komma och titta på sakerna. Först tänkte jag okej och skrev ner adress och allt.
    Men ingen har har kommit ännu. Har fått ett nummer men det kan knappast vara ett mobilnummer

Hur vanligt är detta på blocket.se?

Är det fler än mig? ska man bara fortsätta och ha kvar annonserna och se om någon annan nappar?

Vad för tips finns det då om att det skulle vara seriösa svar?

// mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-11 08:18
    Kan man sätta ut annonsen på någon annan sajt också då menar jag inte tradera?
    Kanske någon på facebook för att få det äntligen sålt samtidigt som man har den på blocket?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-15 10:58
    Jag har fått en del saker sålda nu och det verkar gå fram åt

Tack för alla svar

• Svar på tråden blocket? lurad eller?
  • Peaceförfan

Ett tips som brukar funka är att ha kvar annonsen tills varan är såld och du har pengarna i näven/ kontot...

• lillaponnyn

Okej jag förstår det

Men hur vanligt är det att folk säger att de ska komma och kolla och inte gör det?

Jag vågar inte ringa numret då jag ser att det inte är ett mobilnummer
    För mobilnummer ska inte börja med 042?

Så tråkigt att folk lurar på detta sätt

• Flisan79

Det är otroligt vanligt! Skulle nog vilja påstå att det händer i flesta fall.

• lillaponnyn

okej...är ny i detta med att sälja via blocket....

så jag har kvar annonsen och hoppas vidare då kanske...

• Antilopen

Men det är väl ingen som har lurat dig?

Personen kanske ändrade sig eller fick förhinder, och glömde/kunde inte/struntade i att höra av sig. Det händer ju hela tiden att köpare backar ur. Låt annonsen vara kvar så nappar säkert någon annan.

Förstår inte varför du känner dig lurad?!

• Purpurbräcka

Har ni bestämt tid då personen ska komma och den inte dyker upp är det helt okej att sälja till någon annan. Om ni inte bestämt någon tid så ring och kolla om personen fortfarande är intresserad. Bor du väldigt långt ifrån Helsingborg (antar det eftersom du inte kände igen numret) så kanske det har blivit något missförstånd. Har du lagt annonsen på rätt ställe eller har du råkat klicka i fel bostadsort?

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Tonårsmamman1
    lillaponnyn skrev 2014-04-09 12:36:17 följande:
    Okej jag förstår det

Men hur vanligt är det att folk säger att de ska komma och kolla och inte gör det?

Jag vågar inte ringa numret då jag ser att det inte är ett mobilnummer
    För mobilnummer ska inte börja med 042?

Så tråkigt att folk lurar på detta sätt
    042 är ju ett riktnummer, Helsingborg. Varför är du rädd för att ringa?
  • lillaponnyn

Är det till helsingborg
    Men hon skrev ju
    Mobil: sen numret

Har skrivit lite mail till henne nu men hon svarar inte

Jag vaktar, ni har säkert rätt
    Det kan ha hänt något la ut annonserna idag så det kanske nappas av någon annan

// mig

• mikipiki

Det är jättevanligt. Vissa kan verka jätteintresserade och ställa massa frågor för att slutligen bestämma tid att komma och titta för att sedan inte dyka upp :) dålig stil är det, men det finns nästan alltid andra köpare!

Svar på tråden blocket? lurad eller?