• lillaponnyn

blocket? lurad eller?

Hej
    Satt in annonser på blocket, 
    En skrev rätt snabbt, skulle komma och titta på sakerna. Först tänkte jag okej och skrev ner adress och allt.
    Men ingen har har kommit ännu. Har fått ett nummer men det kan knappast vara ett mobilnummer

Hur vanligt är detta på blocket.se?

Är det fler än mig? ska man bara fortsätta och ha kvar annonserna och se om någon annan nappar?

Vad för tips finns det då om att det skulle vara seriösa svar?

// mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-11 08:18
    Kan man sätta ut annonsen på någon annan sajt också då menar jag inte tradera?
    Kanske någon på facebook för att få det äntligen sålt samtidigt som man har den på blocket?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-15 10:58
    Jag har fått en del saker sålda nu och det verkar gå fram åt

Tack för alla svar

• Svar på tråden blocket? lurad eller?
  • lillaponnyn
    lillaponnyn skrev 2014-04-09 13:11:32 följande:
    Är det till helsingborg
    Men hon skrev ju
    Mobil: sen numret

Har skrivit lite mail till henne nu men hon svarar inte

Jag vaktar, ni har säkert rätt
    Det kan ha hänt något la ut annonserna idag så det kanske nappas av någon annan

// mig
    Jag bor också i skåne... men inte åt det hållet
    nä min annons ligger i rätt fack...
  • RubyRed
    lillaponnyn skrev 2014-04-09 13:11:32 följande:
    Är det till helsingborg

Men hon skrev ju

Mobil: sen numret

Har skrivit lite mail till henne nu men hon svarar inte

Jag vaktar, ni har säkert rätt

Det kan ha hänt något la ut annonserna idag så det kanske nappas av någon annan

// mig

Det har blivit vanligt att man kopplar hemtele till en mobil :)
  • lillaponnyn

Hej
    Okej tack för alla svar
    som sagt jag är ny på sånt här
    har bara använt tradera innan
    men dessa saker är lite förstora att sälja typ

// mig

• lillaponnyn

ja ni

urk vad tråkigt att alla som hör av sig inte dyker upp
    börjar tröttna på detta

några bra tips?
    ska man lämna ut adress så snabbt till där de kan hämta sakerna?

Är det farligt att lämna ut förtidigt?hem adress + telefon nummer? 

• Sophan

Det har hänt mig ett par gånger. Folk som ber mig hålla sakerna åt dem. Sen kommer dagen och jag sitter hemma och väntar, och väntar, och väntar... Ingen dyker upp och vips så är halva min dag borta. Jag får aldrig något samtal, sms eller mejl om att man har fått förhinder eller ångrat sig.

Numera håller jag ingenting åt någon.

• lillaponnyn
    Sophan skrev 2014-04-11 07:04:32 följande:
    Det har hänt mig ett par gånger. Folk som ber mig hålla sakerna åt dem. Sen kommer dagen och jag sitter hemma och väntar, och väntar, och väntar... Ingen dyker upp och vips så är halva min dag borta. Jag får aldrig något samtal, sms eller mejl om att man har fått förhinder eller ångrat sig.

ja jag funderar också på sånt här nu
    igår satt jag halv dagen precis som du

Idag orkar jag nog inte det... :(
  • lillaponnyn
    lillaponnyn skrev 2014-04-09 12:29:23 följande:
    Hej
    Satt in annonser på blocket, 
    En skrev rätt snabbt, skulle komma och titta på sakerna. Först tänkte jag okej och skrev ner adress och allt.
    Men ingen har har kommit ännu. Har fått ett nummer men det kan knappast vara ett mobilnummer

Hur vanligt är detta på blocket.se?

Är det fler än mig? ska man bara fortsätta och ha kvar annonserna och se om någon annan nappar?

Vad för tips finns det då om att det skulle vara seriösa svar?

// mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-11 08:18
    Kan man sätta ut annonsen på någon annan sajt också då menar jag inte tradera?
    Kanske någon på facebook för att få det äntligen sålt samtidigt som man har den på blocket?
    någon som har tips??
  • lillaponnyn
    Sophan skrev 2014-04-11 07:04:32 följande:

skriver du till dem att du inte håller sakerna då eller?
  • lillaponnyn
    Topcom skrev 2014-04-11 08:56:44 följande:
    Oj, du verkar vara lite paranoid.
    hur menar du då?
  • Sophan
    lillaponnyn skrev 2014-04-11 08:54:16 följande:
    skriver du till dem att du inte håller sakerna då eller?
    Ja, precis. Jag har suttit och väntat på folk så många gånger så jag litar inte på människor längre. Det verkar finnas några som sätter i system att jävlas med en. När de mejlar och ber mig hålla så skriver jag bara tillbaka att jag tyvärr inte håller något. Om det är stora saker som kräver släp och sån planering så kan de få sätta in en del av köpesumman på mitt konto i förväg.
  • M Y L F

Har aldrig hänt mig att någon aldrig dykt upp. Jag tar inte bort annons förrän varan lämnat mitt hem.

Det är varken ovanligt eller konstigt att man kopplar ett lokalt nummer som tex 042 till en mobil. 

En gång har vi fått vänta länge innan personen dök upp, men hon åkte väldigt långt för varan så det var inget konstigt i sig.

• lillaponnyn

Är mest rädd för detta:

VARNING!!! Svara inte på era mobiler om nummer 0850103185 ringer!! Det dras 299:- från mobilen så snart ni svarar!!!! Numret tillhör någonting som kallar sej Konsumentel. Kopiera och dela!!!

Eller något i den stilen med att ring upp okända nummer

Svar på tråden blocket? lurad eller?