Vad ska underhållet gå till?
Som rubriken lyder....
Som rubriken lyder....
Barnet?
Mat, husrum, kläder osv...
Ok..
vi har vh nu. Har haft i ett par år motvilligt. Hade vv och det funkade kanon för oss men ej för mamman då hon inte tyckte att barnet skulle bo efter ett schema. Lång historia!
Nu är bonus så stor så att hen kommer och går som hen vill. Dock sover Hen hos mamman på veckorna. Alltså Hen kommer nästan varje dag men åker o sover hos mamman.
Jag tycker att vv borde vara aktuellt igen då det verkar som att hen ändå vill träffa oss mkt mer än vh.
Sen tycker inte jag att min man ska betala underhåll...Varför? När vi köper kläder,betalar mat och rum till Hen.
Underhåll ska vara med och betala för alla extrakostnader som ett barn för med sig, allt ifrån direkta kostnader så som mat och kläder men även sådant som högre hyra och inkomstbortfall i form av VAB. Ska även kompensera stora skillnader i levnadsstandard så att barnet kan få likvärdiga levnadsvillkor hos både mamman och pappan. Tjafs mellan föräldrar om sådana saker innebär oftast ett större känslomässigt och trygghetsmässigt pris för barnet än vad som kan rättfärdigas med några extra kronor i plånboken från nån av föräldrarna, kan man ju tänka på om man funderar på att skapa en konflikt omkring detta.....Om barnet inte vill bo varannan vecka ska barnet få slippa.
Jaha så det är när barnet kostar sover som den kostar pengar??
all mat,kläder,el,toapapper osv som går åt tiden då Hen är här och inte sover?
Hen vill men biomamman vill Inte för då har hon inte lika mkt kontroll längre...
Det kommer inte skapas någon konflikt. Tycker bara att det är en urdum regel. Men som sagt det är ju upp till oss om vi bjuder på mat,bensin,kläder osv tiden då Hen egentligen inte skulle vara här..