• Fånga dagen

hur ofta är ok?

Så din sambo och hans ex kommunicerade konstant och intimt med varandra, trots att båda har nya partners och hans ex dessutom nyligen fått barn med sin sambo? Jag undrar också vad du menar med intimt?

• Fånga dagen

Men om din sambo inte är intresserad av hennes sms, så är det väl bara för honom att ignorera dem? Du satte ner foten och kontakten svalnade något, men nu är det daglig kontakt igen. Han kanske inte har varit tillräckligt tydlig med att tala om att han inte är intresserad av nån daglig kontakt? Eller är det så att även han hör av sig ofta till henne utan nån egentlig anledning?

• Fånga dagen
    " de skickar videos till varandra med låtar som påminner dem om varandra. De dra sex skämt, pratar lite difust om vad som är sexigt, skickar bilder på sig själva till varandra.....
    Nu har hon ialla fall fattat att hon måste börja med en fråga om barnen så det gör hon, men respekt för att låta hans liv vara har hon ju tydligen inte"

Detta som du skriver här väcker ju många frågor. Din sambo verkar ju i hög grad aktiv  i deras kontakt, och har passerat gränsen för vad som är acceptabelt med råge för längesen. Men du fokuserar endast på hans ex, vad hon ska fatta, och att hon inte har någon respekt för att låta hans liv vara. Vad visar HAN för respekt för dig och ert liv tillsammans genom att vara medaktör i detta? Du nämner ingenting om hans totala brist på respekt för dig. Det är väl inte under pistolhot han skickar bilder på sig själv till henne, skickar låtar som väcker gemensamma minnen, pratar lite diffust om vad som är sexigt, och allt vad det är?

Jag kan inte se annat än att de uppmuntrar varandra till att upprätthålla denna kontakt, som verkar vara allt annat än ett avslutat kapitel.  Har du verkligen förtroende för denne man? Känner du att han älskar, respekterar och värdesätter dig och ert förhållande? Vad hans ex gör är ju fullständigt ointressant. Det är vad HAN gör som du ska fundera och fokusera på. Från där jag står ser jag varningslampor överallt. Jag är förvånad att inte du ser detsamma.
  • Fånga dagen
    Påven Johanna skrev 2014-04-10 12:31:41 följande:
    Det där sättet att se på saken har jag redan försökt introducera, dock helt utan framgång.
    Aj då!  Det har jag missat.Förvånad Skadar kanske ändå inte att ta det i repris? Ville bara försöka förmå ts att lätta lite på skygglapparna, så att hennes fokusering inte blir så ensidig.
  • Fånga dagen
    Levande skrev 2014-04-13 16:49:52 följande:
    Om det är så de gör så verkar det inte ens vara någon i dé att t ex ställa ultimatum på förändring för att du ska vilja stanna kvar i relationen. Kanske är saker som utelämnats här som skulle kunna nyansera, typ att han är så pass kuvad och känner sig tvungen att svara henne på samma sätt, eller något... Du antydde något om kuvad. Det verkar som att han inte har släppt henne i alla fall, eller är svag och inte har förmåga att göra det. Hon verkar osund också, verkar vara något som inte stämmer med henne. Verkar som att hon vill hålla kvar honom och underhålla känslorna.

Hur du än väljer att göra med relationen så bör man nog i alla fall absolut inte acceptera att de har så mycket kontakt och att de pratar om något annat än barnen. Frågan är om det går att lita på honom nu, då han verkar försöka hålla en del kommunikation hemlig.
    Dessutom har ju mannens ex nyligen fått barn med sin sambo.
Svar på tråden hur ofta är ok?