Hur accepterar DU ditt "öde" och liv? samt överlever?
En enkel fråga. Hur gör DU för att acceptera ditt öde och att ditt liv är och blivit så som det är. Vissa saker kan man ändra på givetvis, men när det gått till en sådan punkt att du inte kan göra mer, när det tar mer kraft att ändra på något, än att bara låta det vara. När du inser att du troligen resten av livet kommer att må mer eller mindre psykiskt dåligt, när du inser att du troligen behöver gå på medicin resten av livet.
Hur gör du för att liksom acceptera att livet inte blev så som du hade tänkt dig? Kanske du drömde om barn, kärlek, vara älskad och så, men rätt som det är i allt kämpande för att överleva, så får du en diagnos, kronisk sådan, som förvisso förklarar en hel del, men som också innefattar en hel del....
Hur gör du när du insett att du troligen aldrig kommer att få barn?
Hur bearbetar du när du bara har dig själv aldrig haft vänner kompisar familj pengar jobb eller annat, alltid ensamhet, oro och ångest, inte vill mer än att ta livet av dig (men av moraliska skäl kommer du inte göra det)....
Behöver akuta råd och tips, för jag har väldigt svårt att se någon ljus framtid med allt som jag gått genom och mitt öde pekar på det som jag alltid har trott, mer eller mindre givetvis, men har kommit till en punkt där mediciner är uttömda, likaså psykologer och terapi, jobb är inte aktuellt och ensamheten är ett faktum. Inser att jag inte står så högt i kurs, dels ut ett samhällsperspektiv, men även i ett kärleks/partner perspektiv. Är realistisk och undrar mest hur ni hade gjort för att inte gå sönder helt och hållet? (ta livet av sig är INTE en lösning). Men det är en smärta leva utan det som tordes vara allas rätt, nämligen kärlek, närhet, vänner, samhörighet, acceptans, pengar, jobb, kompisar, livslust etc... hade varit nöjd med ett av de..., men men
Tjinge Ling