• Sara108

Vill du vara mer kvinnlig och attraktiv? Slopa jeans!

Jeans! Alla älskar jeans! Men tänk lite: är det verkligen en kvinnoplagg? Mitt svar är nej. Det är det inte! Jeans är arbetskläder för män. 

Lite historia:

JEANS HÄRSTAMMAR FRÅN GENUA

Redan på 1500-talet tillverkades slitstarka arbetsbyxor i den italienska stadsstaten Genua. De användes i synnerhet av den genuesiska flottan, eftersom sjömännen behövde byxor som lätt kunde rullas upp när däcket skulle svabbas. Namnet jeans kommer dock från fransmännen. De försökte kopiera det genuesiska tyget, men uppfann ”av misstag” i stället denimtyget. Sina nya byxor kallade de för "Bleu de Gênes" – genuablå – där det sista ordet uttalas ungefär som jeans.

JEANS KOM TIL USA PÅ 1700-TALET

På 1700-talet blev jeansen populära bland brittiska handelsmän, som tog byxorna till USA. Där blev gruv­arbetare, rallare och fabriksarbetare förtjusta i de slitstarka byxorna. Den judiske immigranten Levi Strauss kom först senare. År 1873 tog han patent på sina berömda jeans med sömmar som hade förstärkts med metallnitar för att de inte skulle slitas sönder så lätt.

(varldenshistoria.se/fraga-oss/naer-boerjade-vi-dra-pa-oss-jeans

Jeans är alltså slitstarka byxor till arbetare. Du är en kvinna, inte en fabriksarbetade som behöver slitstarka byxor. En kvinna ska vara vacker och det är inte möjligt att vara vacker i slitstarka byxor.

Jeans gör en kvinna till en sex-objekt. Män blir attraherade till kvinnor som har tajta jeans. En kvinna bli sexig men det det inte detsamma som att vara kvinnlig. Man har bara sex med en sexig kvinna, men man vill skydda, gifta sig och ha barn med den kvinnliga kvinnan. Det är en stor skillnad. 

Kvinnan får sin energi från Jorden och män från rymden. När man bär kjol, får man den kvinnliga energin. Det går inte i jeans. Kvinnan bli mer manlig och på det sättet stöttar bort män. Omedvetet. De flesta män söker en kvinnlig partner, en riktig kvinna. Inte någon som liknar en själv. Har ni tänkt varför många svenska män gifter sig med kvinnor från Österopa och Asien? Därför att de kvinnor är mer feminina och traditionella, inte arbetare i arbetsbyxor. 

För övrigt, jeans är inte bra för kvinnohälsa. Hård tyg hämmar det normala blodflödet till könsorganen och kan resultera i olika kvinnosjukdomar. 

Bär kjol är min budskap! Upptäck hur vacker och kvinnlig du kan vara. Din partner kommer att uppskatta det, jag lovar. 

• Svar på tråden Vill du vara mer kvinnlig och attraktiv? Slopa jeans!
  • Fanny b
    Sara108 skrev 2014-04-10 11:45:20 följande:
    Jag kanske skulle börja med varför det är viktig att vara kvinna. 
    Kvinnor och män är skapade att vara olika och jämlikhet finns inte och kommer att aldrig finnas heller. Vi är bara olika. När man är född som kvinna kan man försöka att ha en riktig bra liv genom att uppfylla sin mission som kvinna. När man tar en äktenskap, det kan inte finnas 2 ledare i en familj. Om kvinnan blir en man, då blir det 2 män i familjen, då blir det bråk. Se på Sverige. Så fort feminismen började ta fart, ökade antal skilsmässor. Varför gifter sig svenska män med tjejer från Thailand? För att de är traditionella, de är kvinnor. Svenska kvinnor i allmänhet ser tyvärr ut som slitna  arbetare i jeans. 
    Män vill ha kvinnliga, vackra kvinnor och inte feminister som ska kämpa för att se ut likadant som dem och vara framme, vara ledare. Det är manlig natur att kvinna ska följa, mannen ska skydda familjen och leda familjen. 
    Jag förstår att många av er kommer kasta ruttna tomater, men bara försök att komma ur er feministiska blåsan och se att många män föredrar traditionell kvinna- vacker, i kjol, en hemmafru, en som lagar för honom och gör det fint i hemmet. Inte en man som försöker springa runt och ta det tunga jobbet på sig. 
    När man låter sig vara en kvinna, förändras mannen. Kvinnan starka sina är hennes svaghet. Mannen vill skydda och ta hand om sin kvinna, eftersom det är hans natur att ge skydd. Om man vill ha en stark förhållande, är det bra att försöka förstå dessa lagar. 
    Det du nämner ovan anser jag är kulturellt betingade kvinnliga respektive manliga egenskaper, dvs i ett givet samhälle så avgör de värderingar inom kulturen som finns där om hur de olika könen ska bete sig. En orsak till att antalet skillsmässor ökat i Sverige tror jag också är för att det finns en möjlighet att göra detta, man behöver inte stanna kvar i ett olyckligt äktenskap.

För dig är det viktigt att följa mannen, för mig som kvinna är det inte att göra det. Själv skulle jag hellre leva ensam för evig tid än leva i ett äktenskap där jag ska följa mannens vilja på det sätt som du beskriver ovan.

• Virriga Vera
    Sara108 skrev 2014-04-10 17:58:55 följande:
    kvinnor i jeans stöttar bort seriösa killar som vill gifta sig, inte de som vill ha lätt sex. Så menade jag- 
    Men det stämmer ju inte, jag är ytterst kvinnlig. Har alltid jeans och har varit gift i över 30 år. jag frågade dessutom min man vad han tyckte och han ville absolut inte ha en hemmafru.
  • Orcha
    Virriga Vera skrev 2014-04-10 21:44:28 följande:
    Men det stämmer ju inte, jag är ytterst kvinnlig. Har alltid jeans och har varit gift i över 30 år. jag frågade dessutom min man vad han tyckte och han ville absolut inte ha en hemmafru.
    Du har fel.
    Alla vill ha en hemmafru utan jeans.
    Bara att gilla läget och kränga på sig strumpebandet.
    Flört
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • race

Jag hörde att tröjor är oerhört okvinnligt, så jag skall börja gå runt med BH från och med nu. Allt för männen!

• veh
    Sara108 skrev 2014-04-10 11:45:20 följande:
    Jag kanske skulle börja med varför det är viktig att vara kvinna.  Kvinnor och män är skapade att vara olika och jämlikhet finns inte och kommer att aldrig finnas heller. Vi är bara olika. När man är född som kvinna kan man försöka att ha en riktig bra liv genom att uppfylla sin mission som kvinna. När man tar en äktenskap, det kan inte finnas 2 ledare i en familj. Om kvinnan blir en man, då blir det 2 män i familjen, då blir det bråk. Se på Sverige. Så fort feminismen började ta fart, ökade antal skilsmässor. Varför gifter sig svenska män med tjejer från Thailand? För att de är traditionella, de är kvinnor. Svenska kvinnor i allmänhet ser tyvärr ut som slitna  arbetare i jeans.  Män vill ha kvinnliga, vackra kvinnor och inte feminister som ska kämpa för att se ut likadant som dem och vara framme, vara ledare. Det är manlig natur att kvinna ska följa, mannen ska skydda familjen och leda familjen.  Jag förstår att många av er kommer kasta ruttna tomater, men bara försök att komma ur er feministiska blåsan och se att många män föredrar traditionell kvinna- vacker, i kjol, en hemmafru, en som lagar för honom och gör det fint i hemmet. Inte en man som försöker springa runt och ta det tunga jobbet på sig.  När man låter sig vara en kvinna, förändras mannen. Kvinnan starka sina är hennes svaghet. Mannen vill skydda och ta hand om sin kvinna, eftersom det är hans natur att ge skydd. Om man vill ha en stark förhållande, är det bra att försöka förstå dessa lagar. 

Haha. Vilken extremt onyanserad syn på människor, både män och kvinnor. Jag tror att människor är mer komplexa än så... Förvisso tror min man, iaf ibland, att han vill ha en hemmafru. Färdiglagade mat, perfekt hem när han kommer hem från jobbet och han behöver inte lyfta ett finger i hemmet, i princip. Men sen inser han att det skulle vara väldigt irriterande om jag skulle behöva skyddas från allt, och synnerligen opraktiskt om jag varken kunde eller ville hantera gräsklipparen, skruvdragaren, cirkelsågen eller diverse andra grejer... Jo, han tycker att jag är jäkligt sexig och han blir väldigt glad när jag har bytt däck på bilen. Liksom han blir glad om jag bakar bullar. Jag blir glad när han skruvat fast det saknade eluttaget. Och när han har jobbat sig igenom hela berget med stryktvätt. Jag håller med dig att män och kvinnor är olika. Men kvinnor är också olika. Och män är olika. Det går inte att sätta en knappnål och säga att "såhär ska man vara" . Och vad mer - normer, värderingar och liknande är inte något statiskt. Vad som anses attraktivt, vad som anses kvinnligt/manligt o.s.v. är inte statiskt, utan varierar kraftigt, både med tiden och i olika kulturer.
  • Orcha
    race skrev 2014-04-10 22:17:29 följande:
    Jag hörde att tröjor är oerhört okvinnligt, så jag skall börja gå runt med BH från och med nu. Allt för männen!
    Guuud så bra att du "tänkte till"!!!1!

Även all form av självbefläckelse är av ondo så att kapa händerna torde vara av högsta intresse.
    *tipsa*
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Baryk

Oj! Hoppsan! Bäst jag tar ett rejält snack med min karl då! Som både gillar tjejer i jeans och som blev jätteglad när jag tyckte det verkar kul att åka till en kompis och gjuta golv i helgen... kanske borde tala om för honom att jag är en man, eller hur det nu var...

• Tänk03

Hej TS! Jag vill gärna veta mer om teorin om män och kvinnors energier från jorden och rymden! Utveckla gärna det!

Svar på tråden Vill du vara mer kvinnlig och attraktiv? Slopa jeans!