• Sara108

Vill du vara mer kvinnlig och attraktiv? Slopa jeans!

Jeans! Alla älskar jeans! Men tänk lite: är det verkligen en kvinnoplagg? Mitt svar är nej. Det är det inte! Jeans är arbetskläder för män. 

Lite historia:

JEANS HÄRSTAMMAR FRÅN GENUA

Redan på 1500-talet tillverkades slitstarka arbetsbyxor i den italienska stadsstaten Genua. De användes i synnerhet av den genuesiska flottan, eftersom sjömännen behövde byxor som lätt kunde rullas upp när däcket skulle svabbas. Namnet jeans kommer dock från fransmännen. De försökte kopiera det genuesiska tyget, men uppfann ”av misstag” i stället denimtyget. Sina nya byxor kallade de för "Bleu de Gênes" – genuablå – där det sista ordet uttalas ungefär som jeans.

JEANS KOM TIL USA PÅ 1700-TALET

På 1700-talet blev jeansen populära bland brittiska handelsmän, som tog byxorna till USA. Där blev gruv­arbetare, rallare och fabriksarbetare förtjusta i de slitstarka byxorna. Den judiske immigranten Levi Strauss kom först senare. År 1873 tog han patent på sina berömda jeans med sömmar som hade förstärkts med metallnitar för att de inte skulle slitas sönder så lätt.

(varldenshistoria.se/fraga-oss/naer-boerjade-vi-dra-pa-oss-jeans

Jeans är alltså slitstarka byxor till arbetare. Du är en kvinna, inte en fabriksarbetade som behöver slitstarka byxor. En kvinna ska vara vacker och det är inte möjligt att vara vacker i slitstarka byxor.

Jeans gör en kvinna till en sex-objekt. Män blir attraherade till kvinnor som har tajta jeans. En kvinna bli sexig men det det inte detsamma som att vara kvinnlig. Man har bara sex med en sexig kvinna, men man vill skydda, gifta sig och ha barn med den kvinnliga kvinnan. Det är en stor skillnad. 

Kvinnan får sin energi från Jorden och män från rymden. När man bär kjol, får man den kvinnliga energin. Det går inte i jeans. Kvinnan bli mer manlig och på det sättet stöttar bort män. Omedvetet. De flesta män söker en kvinnlig partner, en riktig kvinna. Inte någon som liknar en själv. Har ni tänkt varför många svenska män gifter sig med kvinnor från Österopa och Asien? Därför att de kvinnor är mer feminina och traditionella, inte arbetare i arbetsbyxor. 

För övrigt, jeans är inte bra för kvinnohälsa. Hård tyg hämmar det normala blodflödet till könsorganen och kan resultera i olika kvinnosjukdomar. 

Bär kjol är min budskap! Upptäck hur vacker och kvinnlig du kan vara. Din partner kommer att uppskatta det, jag lovar. 

• Svar på tråden Vill du vara mer kvinnlig och attraktiv? Slopa jeans!
  • lövet2

Usch ja! Jag har slutat med jeans för länge sedan, så numera går jag alltid i mjukisbyxor! Solig

• hannis

Blä, jag hatar kjol! Dessutom älskar min man när jag bär tighta jeans.

• La Lola

Okej.....

Eller kanske snarare; men herregud....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lattjo

Min kille tycker jag är skitsexig i mina slitstarka arbetskläder. Nu pratar jag inte jeans (även om han gillar hur dom sitter över min häck också) utan om mitt blåställ. Där kan vi snacka byxor som inte framhäver figuren för fem öre men konstigt nog tycker min kille att det är sexigt att folk ser på mina arbetskläder att han har en kvinna som klarar sig själv och är stark.

Skulle jag sätta på mig en kjol skulle han förmodligen vika sig dubbelvikt av skratt då jag ser ut som hej kom och hjälp mig i kjol. Har jag mina byxor (blåställ eller jeans) på mig mer än 10 minuter efter vi kommit hem undrar han om jag är knäpp i skallen som inte byter om till mjukisbyxor. För vi tycker inte att vad vi har på underkroppen är det viktigaste hos den andra. Men det är ju bra att veta att eftersom han tycker att jag är sexig vill han bara ligga och inte bilda familj. Jag blir lättad faktiskt då det är jag som bromsar hela familjegrejen, nu vet jag att han bara låtsas och säger sånt för att få ligga och jag slipper känna mig stressad. Tack!

• Anna Collovin
    Sara108 skrev 2014-04-10 07:26:48 följande:

Jeans! Alla älskar jeans! Men tänk lite: är det verkligen en kvinnoplagg? Mitt svar är nej. Det är det inte! Jeans är arbetskläder för män. 

Lite historia:

JEANS HÄRSTAMMAR FRÅN GENUA

Redan på 1500-talet tillverkades slitstarka arbetsbyxor i den italienska stadsstaten Genua. De användes i synnerhet av den genuesiska flottan, eftersom sjömännen behövde byxor som lätt kunde rullas upp när däcket skulle svabbas. Namnet jeans kommer dock från fransmännen. De försökte kopiera det genuesiska tyget, men uppfann ”av misstag” i stället denimtyget. Sina nya byxor kallade de för "Bleu de Gênes" – genuablå – där det sista ordet uttalas ungefär som jeans.

JEANS KOM TIL USA PÅ 1700-TALET

På 1700-talet blev jeansen populära bland brittiska handelsmän, som tog byxorna till USA. Där blev gruv­arbetare, rallare och fabriksarbetare förtjusta i de slitstarka byxorna. Den judiske immigranten Levi Strauss kom först senare. År 1873 tog han patent på sina berömda jeans med sömmar som hade förstärkts med metallnitar för att de inte skulle slitas sönder så lätt.

(varldenshistoria.se/fraga-oss/naer-boerjade-v...

Jeans är alltså slitstarka byxor till arbetare. Du är en kvinna, inte en fabriksarbetade som behöver slitstarka byxor. En kvinna ska vara vacker och det är inte möjligt att vara vacker i slitstarka byxor.

Jeans gör en kvinna till en sex-objekt. Män blir attraherade till kvinnor som har tajta jeans. En kvinna bli sexig men det det inte detsamma som att vara kvinnlig. Man har bara sex med en sexig kvinna, men man vill skydda, gifta sig och ha barn med den kvinnliga kvinnan. Det är en stor skillnad. 

Kvinnan får sin energi från Jorden och män från rymden. När man bär kjol, får man den kvinnliga energin. Det går inte i jeans. Kvinnan bli mer manlig och på det sättet stöttar bort män. Omedvetet. De flesta män söker en kvinnlig partner, en riktig kvinna. Inte någon som liknar en själv. Har ni tänkt varför många svenska män gifter sig med kvinnor från Österopa och Asien? Därför att de kvinnor är mer feminina och traditionella, inte arbetare i arbetsbyxor. 

För övrigt, jeans är inte bra för kvinnohälsa. Hård tyg hämmar det normala blodflödet till könsorganen och kan resultera i olika kvinnosjukdomar. 

Bär kjol är min budskap! Upptäck hur vacker och kvinnlig du kan vara. Din partner kommer att uppskatta det, jag lovar. 

Kan ju bara hålla med dig jag har uteslutande kjol på mig det är helt klart snyggast  även om jag enstaka tillfällen kan ha jeans på mig men då alltid kombinerat med ett par sky höga klackar så jag ser nog ganska kvinnlig ut ändåGlad .Fast jag instämmer man känner sig ju ganska ensam om att gå i kjol om man ser sig omkring om man tex är ute och shoppar en dag ,
  • Radhuspinglan

Tighta jeans är SÅ kvinnligt och sexigt! Har alltid jeans (jeansshorts om somrarna - eller leggings).

• Rainbow gg

Nä nä nä. Om man har kjol på sig så har man inte tagit sitt ansvar som kvinna att skydda sig mot våldtäkt. Med du har rätt TS, bort med jeans och på med chainmails(rustning) istället!

• Svartsmurfan

Är du kvinna och inte kan se skillnad på när och var man har vissa kläder ? Lovar man kan vara kvinnlig i alla kläder .

Svar på tråden Vill du vara mer kvinnlig och attraktiv? Slopa jeans!