• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • bringiton14

Såg först nu ditt inlägg innan det med sprutan! Lustigt, vi är nästan lika gamla också :) Min man är 37 och jag är 31.

Jaha, nu är spruta 2 avklarad. Nä har inte känt några biverkningar.. Har haft ont i huvudet hela dagen men har nog knappast med det att göra :)

• Darling82

Vilket sammanträffande att vi är i ungefär samma ålder också ????

Börjar du också med orgalutran på måndag?

• bringiton14

Japp Orgalutran på måndag, verkligen sammanträffande :) Har du en katt också? ;)

Oj nu är det visst dags för sprutan igen!

• bringiton14

Hahahahaha vi har en :) Fast vi hade två tills för ett år sen ungefär..

Nu längtar jag till onsdag, är så himla spänd på hur det ser ut, men jag vågar knappt hoppas. Fast det är svårt att låta bli, tänk om vi har varsin bäbis om ett år?? :)

Nu ska jag iväg till jobbet. Hoppas du har en bra helg!

• Darling82

Många sammanträffanden :)

Är både spänd och förväntansfull för onsdag, eftersom jag inte direkt märkt av sprutornas "effekt" är det svårt att föreställa sig att nånting skett.

Har börjat bli lite skraj för orgalutran sprutstarten imorn också.

Vad jobbar du/ni med? Jag jobbar som utredare på samhällsmedicin/landstinget Gävleborg och min sambo har egen taxifirma.

Hoppas du med har en bra helg trots jobb. Själv ska jag trotsa blåsten och gå ut i trädgårn och plantera om tomat och gurkplantorna vi försöker driva upp.

• bringiton14

Det ska nog gå bra med den sprutan också, det är bara att köra :)

Jag är sjuksköterska och jobbar på Karolinska i Solna, min man driver egen firma. Jo vi verkar ha en del gemensamt :)

Jaa du, det blir spännande på onsdag. Jag har inte heller känt någonting, men vi får se..

• Darling82

Sjuksköterska, då har du ett visst försprång gällande sprutorna :)

Du har nog rätt, de går nog bra med orgalutranet också. Än så länge flyter ju allt på fint :)

• bringiton14

Det kan man tro, men det verkar inte hjälpa så mycket när man ska sticka sig själv :)

• Darling82

Nä de är klart att det ändå blir en annan grej.

Har upptäckt nå skumt, det gör ondare att sticka på vänster sida av magen än på höger. Och båda gångerna jag kört vänster sida så har jag börjat blöda av sticket. Håller tummarna att det ser bra ut på onsdag så att man slipper sticka så många fler dagar :)

Vad kör du för dos gonal f förresten? Jag kör 150.

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag