Inlägg från: LovaViola |Visa alla inlägg
  • LovaViola

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Salladshuvud skrev 2014-05-26 10:35:12 följande:
    Apropå klädsnack, köpte en jätteskön lång mammaklänning på HM nu i veckan som döljer mina bleksvullnaben och som gör att det svalkar jätteskönt i jämförelse med att gå i tights osv. Nu ett problem, iom att jag svullnat upp så mkt så gnider låren längst upp mot varandra och det börjar svida riktigt ordentligt! Vad kan man göra? Det är ju så himla skönt att ha såna här långklänningar för att kunna lufta benen utan att behöva visa dom!
    Har försökt smörja in med extra mkt lotion, men det torkar ju faktiskt in..

Tacksam för hjälpfulla tips i värmen!

skönt med långklänning, det har jag också kört med nu! :)

kan du inte ta ett par gamla slappa tights och typ klippa av dem innan knäna.. så att det blir som ett par cykelbyxor, borde bli som ett skydd mot skavet..
  • LovaViola
    Nelliesson skrev 2014-05-28 10:30:04 följande:
    Är det någon mer som städar och håller på så man blir tokig? Ska ta det lugnt de sista veckorna men det är inte lätt när det är så mycket hela tiden hemma, som att laga mat, städa, ta ut sopor, hämta posten, gå ut med hunden.. Har fått tider på mvc varannan dag nästan för att bebisen är liten och jag hade högt blodtryck men har ingen äggvita.. så blir många körningar fram och tillbaka och vill helst slippa köra nu dem två sista veckorna.. 

och man säger att gravida ska ta det lugnt de sista veckorna? Hur går det ihop? Känns som att bebis aldrig vill komma :( 
    det man brukar få som råd om bebisen har dålig tillväxt är ju att vila :) så du ska nog försöka att ta det lite lugnt ändå.. om du kan!

bebisen kommer ju i sinom tid :)
  • LovaViola

Jag har också riktigt mycket ilningar.. Inget skönt alls. Förstått att det är när bebisen kommer åt vissa nerver.. Har mer sammandragningar på kvällarna också, när jag är trött. Då nästan tappar jag andan, men de gör inte ont. 37+1 idag.. Första dagen som ledig också :) känns skumt!

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!