• Anonym (Law of attractio)

Tror du på attraktionslagen?

Tror du på attraktionslagen? (The law of attraction) 

Vissa menar på att den är lika självklar som gravidtationslagen.... Samtidigt som det finns människor som inte har en aning om vad det är.

Vad tror du? 

Om du tror på den, varför?

Om du inte tror på den, varför inte

Jag tror på den. 

Varför: 

Ett exempel.:Jag hade en klar bild av hur jag ville att min nästa kille skulle vara, pappan till mitt barn. Så träffade jag honom på andra sidan jorden.

• Svar på tråden Tror du på attraktionslagen?
    Anonym (Law of attractio) skrev 2014-04-10 21:45:16 följande:

Tror du på attraktionslagen? (The law of attraction) 

Vissa menar på att den är lika självklar som gravidtationslagen.... Samtidigt som det finns människor som inte har en aning om vad det är.

Vad tror du? 

Om du tror på den, varför?

Om du inte tror på den, varför inte? 

Jag tror på den. 

Varför: 

Ett exempel.:Jag hade en klar bild av hur jag ville att min nästa kille skulle vara, pappan till mitt barn. Så träffade jag honom på andra sidan jorden.

Ingen som har nåt att säga?
    Anonym (Man) skrev 2014-04-10 22:02:03 följande:
    Hur lyder den?

Kortfattat

Tankens kraft 

Känslor och tankar du sänder ut kommer tillbaka... 

" Du är som en stor magnet som hela tiden sänder ut vibrationer utifrån din känslomässiga frekvens. Lagen om attraktion gör att du bara kan dra till dig det som finns på samma frekvens som du. "

• Anonym (Lis)
    Anonym (Law of attractio) skrev 2014-04-10 22:18:13 följande:

Kortfattat

Tankens kraft 

Känslor och tankar du sänder ut kommer tillbaka... 

" Du är som en stor magnet som hela tiden sänder ut vibrationer utifrån din känslomässiga frekvens. Lagen om attraktion gör att du bara kan dra till dig det som finns på samma frekvens som du. "

Väldigt förenklat: En magnet sänder inte ut något, den drar till sig. Det är elektriciteten som sänder ut. När dessa kombineras får vi elektromagnetism. Elektriciteten hjälper det elektromagnetiska fältet att skickas ut i form av radiovågor. Allting runt omkring oss både synbart och icke synbart är egentligen bara frekvenser i rörelse. Som med sin specifika vibration uppgör att vi ser det vi ser, hör det vi hör, känner det vi känner. Alla människor har sitt egna fält och om man skulle kunna förändra sin frekvens kan man också påverka och ändra på saker runt omkring eftersom allt växelverkar. Energierna samverkar och avspeglas med varann. Men det stämmer inte att man drar till sig det som är på samma pol som en själv eftersom lika poler stöter bort varann men olika dras till varann. Lika söker inte lika.....om nu inte naturlagarna har ändrats.
  • kivirush

Kort svar på frågan. Nej.

Längre svar på frågan. Nej. Jag tror inte på new age pseudo vetenskapligt mumbo jumbo.

• Pentagram

Det enda jag "tror" på i sammanhanget är att positivt tänkande kan hjälpa en att se möjligheter. Konceptet med law of attraction ser jag mer som ett verktyg för priviligerat folk att trycka ner de som har det sämre (Hemlös? Inte samhällets fel, utan ditt eget för att du har ett negativt tankesätt. Sjuk? Bristande positivt tänkande, vi behöver inte bekosta sjukvård för dig. Fattiga barn i tredje världen? De hjälper bättre sig själva genom att ändra tankesätt, det är bara dumt att vi ger dem bistånd.)

• Anonym (Ja)

Ja jag tror att vi kan påverka vår väg genom att fokusera på det vi verkligen vill ha eller behöver.

• Anonym (Lis)

Så för att svara på frågan: Ja jag tror på konceptet i sig, men inte såsom det presenteras i New age flummiga kretsar.

Frekvenser är en form av rörelsevågor, det finns inga vågor i stillastående vatten.Vill du höja vattennivån tillfället på valfri sida måste du själv först sänka din sida för att skapa en våg. När den ena sidan är nere åker den andra upp osv.

Positivt tänkande är jätteviktigt, men positivt tänkande kan bara komma ur det negativa. Så om positiva människor dras till positiva människor som länken hävdar genom att säga att lika dras till lika så är det inte ens positivt ju eftersom ingen äkta connection uppstår. Det positiva blir negativt.

• Fobiker

Nej, jag tror inte på den. Det finns ingen anledning. Det vetenskapliga stödet för denna "lag" är obefintligt. Man försöker att få den att låta "vetenskapligt", nästan som en naturlag, men den saknar som sagt vetenskaplig grund. Den är dessutom en gigantisk skymf mot de som har råkat illa ut i livet.

• Eisa

Nej jag tror inte på den.

Exempel: En tjej på 25 år som lever livet och känner sig odödlig och tar hand om sin kropp får cancer och dör.

Visst, risken att hon gick och tänkte på cancer i smyg finns väl.

Jag tror på det, (dock inte allt jag läser om det) jag har alltid trott på tankens kraft enda sen jag var liten men inte kunnat "bemästra" det...  Jag börjar lära mig nu och då har också min tro på tankens kraft förstärkts och jag ville se om någon mer kanske "är i samma situation" som mig och läsa deras tankar och funderingar om det.

Men jag vill också veta om någon som är insatt i det men ändå inte tror på det, den personens tankar och funderingar.

• Anonym (Dr i fysik)

Det låter som skitsnack från början till slut. Vi naturvetare har fullt tillräckligt att göra med att förstå de riktiga naturlagarna och hur de yttrar sig i olika sammanhang. Det finns ingen anledning att ödsla tid på att fundera över riktigheten i rena påhitt.

• Anonym (Hum-Sam)
    Anonym (Dr i fysik) skrev 2014-04-11 20:20:09 följande:
    Det låter som skitsnack från början till slut. Vi naturvetare har fullt tillräckligt att göra med att förstå de riktiga naturlagarna och hur de yttrar sig i olika sammanhang. Det finns ingen anledning att ödsla tid på att fundera över riktigheten i rena påhitt.
    Alldeles riktigt. Lämna detta åt samhällsvetare och humanister som kan förklara varför människor dras till new age och annat "alternativt tänkande". Osäkerheten många känner i det postmoderna samhället tillsammans med metanarrativens död leder till att man söker sammanhang och förklaringar i det alternativa. Mycket av new age-tänkandet är som jag har förstått det även individualistiskt. 
  • Anonym (Newton)

Jag tror att två kroppar dras mot varandra med en kraft som är proportionell mot kropparnas massor och omvänt proportionell mot kvadraten på avståndet mellan dem. Så ju mer man väger och ju närmare man står någon ju mer attraktiv blir man. Enkelt!

Svar på tråden Tror du på attraktionslagen?