• Jenita659

Behandling med tillväxthormon

Min systerdotter började med det vid 3 års ålder, hennes beräknade längs skulle varit 136 cm. Vid 5 år kämpade hon för att nå 90 cm för att få åka barnattraktionerna på Liseberg. Man växlade då mellan det ena och det andra låret med sprutan, för att låren blir mer muskulösa där sprutan stacks in. Ingen vanlig spruta utan en typ "dospenna" som man tryckte på en knapp och räknade till 10, när nålen satt i låret. Fick beställa hem medicinen till Apoteket för de vill inte gärna förvara den medicinen där längre än nödvändigt. Dyr, betalade dåvarande högkostnadspris i ett bräde och sen frikort i ett år. Biverkningarna som jag vet om var en viss överaktivitet samt muskulösa lår. Hon är nu 150 cm och önskar säkert hon var längre men är stor skillnad på den längden och 136 cm eller kortare. De fick alltid ha med dig kylväskor för att sprutorna ska förvaras kallt. Tror de hade uppföljning / mättning etc varje år. Gick mkt bra att ge sprutorna på henne när hon väl vant sig och flr mig som moster när hon var på besök. Fick öva på en nalle först Nör hon var äldre tog hon det själv.

Svar på tråden Behandling med tillväxthormon