• Anonym (??)

varför delar ni säng med era barn??

Är inte det fruktansvärt obekvämt?? 

Jo jag har haft mina i sängen första 2-3 månaderna när dom ammar en del på nätter osv.

NU vägrar dom och jag är så glad för det. Mysa kan vi göra när vi är vakna. Det har hänt att ett sjukt barn kommit till oss men man sover ju som en kratta och efter typ 30 minuter har barnet själv bett om att få gå till sin egen säng. 

Dömer ingen, men är lite nyfiken på hur man står ut? läser om folk som sover lite hur som helst på nätterna och det är barnen som bestämmer. 

Är det inte bättre att barnen sover i sina sängar, somnar på egen hand och är nöjda med det?

Mina barn är 4 och 3 år och har sovit i egen säng hela tiden. Första 2 åren i vårt sovrum dock, men i spjälsäng. 

Hur gör ni andra? 

• Svar på tråden varför delar ni säng med era barn??
  • Påven Johanna

Jag sover som bäst med sängen full av ungar och hundar och min karl. Så nej, för mig har det aldrig varit fruktansvärt obekvämt. Det var en härlig tid! Jag sov med dem tills dess att de själva ville flytta ut och så också gjorde.

Det där är väl inte konstigare än att vissa gillar att sova med lampan tänd, andra vill ha det tyst. En del gillar att ha fönstret öppet, andra vill att rummet ska vara varmt. En del måste ha det tyst omkring sig, andra sover som stockar i oväsen och/eller till musik. 

Jag och mina barns pappa tyckte om att ha barnen nära oss i sängen. 

• Anonym (:-))

Mina är 7 och 9 och de sover fortfarande hos mig.

Varför? Vi tycker det är mysigt. Jag har dom bara varannan vecka och har ingen annan i sängen så vi har gott om plats allihop.

• Anonym (??)

men hur får man till sitt sexliv?? ligga och läsa innan man somnar? jag och min sambo brukar ligga och prata i sängen osv.. 

jag är dessutom höggravid, ligger inte bekvämt UTAN ungar :) Och springer upp å kissar på nätterna.

• Rosa Fluff

Alla barn sover inte bäst i sin egen säng. Vi kör det som funkar för stunden.

• Anonym (grädde)

Mina sover hos mig ibland och visst det är lite trångt men skulle aldrig neka dem.

• Anonym (??)

jo visst, skulle kännas jättedumt att neka barnen om dom ville.. det är nog därför jag är glad för att dom inte vill. :) 

• Anonym (Men)

Jo visst skulle det va skönt om barnet somnade själv o sov i egen säng hela natten, men om det inte funkar då? Har man ett barn som inte accepterar det eller inte klarar av det så är det inte så himla enkelt. Vissa barn vill sova själva, många vill inte men tvingas till det, ytterligare andra vill inte o får således fortsätta sova med den tryggaste dom känner till. Det är väl som med allt annat som skiljer sig från familj till familj.

• PrinsessanLeia

Mina barn sover i sina sängar ofast men kommer in ibland på nätterna och det är helt ok. Fram tills att de var 15 mån ungefär vaknade de ofta på natten och då sov de i vpr säng, allt för att ge familjen så mycket sömn som möjligt. Som bebisar har de vaknat i snitt 5gg/natt så beslutet att låta dem sova i vår säng var enkelt. Oftast sov de första passet i spjälsäng i vår säng. Under vissa perioder sover barnen oroligare och behöver mer närhet och då är de välkomna i vår säng.

• Majsan70

Det går utmärkt att sova med barnen i sängen och sex kan man la ha på andra ställen om det nu råkar ligga ett barn där precis när man blir sugen.
    Det är bara i människovärlden man har fått för sig att avkommorna skall sova själva utan sina föräldrar. Därför anser jag att vill barnet sova hos oss så är det varmt välkommet. Jag vill ju inte sova själv heller. Jag delar ju säng med min man. 

Sover man tillsammans ett tag så blir man synkade och sover gott tillsammans. 

Svar på tråden varför delar ni säng med era barn??