Jag vill inte betala för ERA barn!
Jag är så fruktansvärt trött på att läsa om den ena efter den andra som så hemskt gärna vill ha barn, ha fler barn, är gravida eller någon annan kombination trots att de varken har pengar, jobb eller möjlighet att försörja sig!
Jag skulle hemskt gärna vilja veta hur (om) ni som går på socialbidrag och alla andra möjliga bidrag tänker när ni skaffar en (till) unge! Tänker ni ingenting på samhället som måste ta hand om er? tänker ni inget på barnet som måste växa upp med värdelösa förutsättningar i livet? tänker ni inget på er omgivning som måste stå ut med er? Tänker ni verkligen BARA PÅ ER SJÄLVA?!
Och om det nu är så att ni ändå blir gravida för, inte vet jag, ni missade högstadiet? Varför gör ni inte abort, adopterar ungen när den väl är född eller låter någon som faktiskt klarar av sin livssituation ta hand om barnet?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-11 23:04
Jag förstår konceptet med välfärd mycket väl, det jag inte förstår är hur folk kan SÄTTA BARN TILL VÄRLDEN när de inte ens kan försörja sig själva eller bidra till samhället! Vilka förebilder kommer era barn att ha!? Skrotnisse?!