• KyleXY

Jag vill inte betala för ERA barn!

Jag är så fruktansvärt trött på att läsa om den ena efter den andra som så hemskt gärna vill ha barn, ha fler barn, är gravida eller någon annan kombination trots att de varken har pengar, jobb eller möjlighet att försörja sig!

Jag skulle hemskt gärna vilja veta hur (om) ni som går på socialbidrag och alla andra möjliga bidrag tänker när ni skaffar en (till) unge! Tänker ni ingenting på samhället som måste ta hand om er? tänker ni inget på barnet som måste växa upp med värdelösa förutsättningar i livet? tänker ni inget på er omgivning som måste stå ut med er? Tänker ni verkligen BARA PÅ ER SJÄLVA?!

Och om det nu är så att ni ändå blir gravida för, inte vet jag, ni missade högstadiet? Varför gör ni inte abort, adopterar ungen när den väl är född eller låter någon som faktiskt klarar av sin livssituation ta hand om barnet?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-11 23:04
    Jag förstår konceptet med välfärd mycket väl, det jag inte förstår är hur folk kan SÄTTA BARN TILL VÄRLDEN när de inte ens kan försörja sig själva eller bidra till samhället! Vilka förebilder kommer era barn att ha!? Skrotnisse?!

• Svar på tråden Jag vill inte betala för ERA barn!
  • Queenie70

Nähä? Och jag kanske inte vill betala för dina avgasutsläpp, din klamydia eller din dagisplats. Men lik förbannat är det så det fungerar med ett skattefinansierar välfärdssystem. Så fortsätt böla du...

• Arbetsvegan

Jag vill inte betala för bilvägar för JAG har ju ingen bil och kommer heller aldrig att skaffa det.
    Och jag är fruktansvärt trött på att betala all jävla sjukvård - JAG som bara går till läkaren vart 5:e år.
    Och fan i mig ska jag inte behöva betala för bibliotek eftersom jag alltid köper mina böcker SJÄLV.
    Sen ska vi inte tala om äldrevården, alla fjantkurser på universiteten, AMS, försäkringskassan och allt jävla bostadsbidrag. Det finns massor som JAG tvingas betala oh JAG vill fan i mig behålla allt mitt guld SJÄLV:

Så jävla svårt kan det inte vara att fatta det!

• KyleXY
    Arbetsvegan skrev 2014-04-11 22:51:05 följande:
    Jag vill inte betala för bilvägar för JAG har ju ingen bil och kommer heller aldrig att skaffa det.
    Och jag är fruktansvärt trött på att betala all jävla sjukvård - JAG som bara går till läkaren vart 5:e år.
    Och fan i mig ska jag inte behöva betala för bibliotek eftersom jag alltid köper mina böcker SJÄLV.
    Sen ska vi inte tala om äldrevården, alla fjantkurser på universiteten, AMS, försäkringskassan och allt jävla bostadsbidrag. Det finns massor som JAG tvingas betala oh JAG vill fan i mig behålla allt mitt guld SJÄLV:

Så jävla svårt kan det inte vara att fatta det!
    Jag håller med dig i mycket, men jag accepterar att vi måste ha dessa tjänster till någon nivå.. Det jag inte kan förstå är varför folk som på egen hand sätter sig i en svår situation och därefter AKTIVT försämrar den situationen ska få hur mycket hjälp som helst medan gamla och sjuka måste vänta i flera år för att få hjälp?

Hur tänker ni som utnyttjar systemet så skamlöst?
  • Arbetsvegan
    KyleXY skrev 2014-04-11 22:54:19 följande:
    Jag håller med dig i mycket, men jag accepterar att vi måste ha dessa tjänster till någon nivå.. Det jag inte kan förstå är varför folk som på egen hand sätter sig i en svår situation och därefter AKTIVT försämrar den situationen ska få hur mycket hjälp som helst medan gamla och sjuka måste vänta i flera år för att få hjälp?

Hur tänker ni som utnyttjar systemet så skamlöst?
    Ja visst är det skamlöst att folk utnyttjar bibliotek, går till läkaren, har bostäder, går i skolan en massa år, kör bil, åker tåg, flyger flygplan, blir blinda och får synhjälpmedel, bildar politiska partier, får statligt betald arbetskraft,  cyklar på cykelbanor, får barn, blir gamla, blir sjuka, och fan att folk avlider.

När ska du flytta ut i skogen och bli helt självförsörjande?
  • taquine

Jag är jäkligt tudelad , på ett sätt håller jag med att det är sjukt att sätta ungar till världen utan jobb eller ibland man läser boeende,  och det tas för givet att samhället ska betala allt . Men samtidigt utnyttjar jag ju grejer som är subventionerade via skatten som inte andra gör , så det går nog på ett ut . 

If you're going trough hell, keep going/
  • Anonym (Bea)

Det är väl som med att rökare får subventionerad sjukvård som vi andra trots att de har rökit sig till dålig hälsa. Eller att kraftigt överviktiga inte särbehandlas negativt i vården trots att rejäl övervikt är en riskfaktor. Vill vi leva i ett land där medborgarna slipper resa till andra länder för att tigga på gatorna om de drabbas av sjukdom, arbetslöshet eller fattigdom av annan orsak får vi acceptera att vissa personer gör andra val än vi själva.

• KyleXY
    taquine skrev 2014-04-11 22:58:54 följande:
    Jag är jäkligt tudelad , på ett sätt håller jag med att det är sjukt att sätta ungar till världen utan jobb eller ibland man läser boeende,  och det tas för givet att samhället ska betala allt . Men samtidigt utnyttjar jag ju grejer som är subventionerade via skatten som inte andra gör , så det går nog på ett ut . 
    Ja men då förstör du ditt eget liv och kostar samhället EN PERSON. Att sätta ungar till världen till höger och vänster innebär ju att du förstör andras liv och dessutom belastar samhället ytterligare...
  • korralin

Alltså det är så jävla sjukt att det finns människor som vill göra rätten att bilda familj till en klassfråga. 
    Så. Jävla. Sjukt. 

• whydoyoucare

Vad säger att barnen får dåliga förutsättningar av att familjen lever på bidrag?

Du kan ju föreställa dig hur barnets förutsättningar hade sett ut, om sådana som du sitter och styr sveriges rike och sätter familjer på gatan...

• KyleXY
    korralin skrev 2014-04-11 23:03:36 följande:
    Alltså det är så jävla sjukt att det finns människor som vill göra rätten att bilda familj till en klassfråga. 
    Så. Jävla. Sjukt. 
    Det finns inte "klasser" i samhället, det finns folk som är lata och folk som anstränger sig för att uppnå sina mål...
Svar på tråden Jag vill inte betala för ERA barn!