• pionflickan

    En lista över er drömkvinna. :)

    Till er män/killar här på fl. Gör en lista över er drömkvinna, allt från utseende, intressen och värderingar. :)

  • Svar på tråden En lista över er drömkvinna. :)
  • OneWish

    Det är ju lätt.

    Utseende: Något jag gillar.
    Intressen: Om det finns intressen till att börja med är det ju en bra start.
    Värderingar: Generellt inga preferenser och behöver nödvändigtvis inte vara samma som mina egna, däremot förväntar jag mig att man kan resonera om och motivera dessa. 


    It's bigger on the inside!
  • pionflickan
    OneWish skrev 2014-04-12 12:49:47 följande:
    Det är ju lätt.

    Utseende: Något jag gillar.
    Intressen: Om det finns intressen till att börja med är det ju en bra start.
    Värderingar: Generellt inga preferenser och behöver nödvändigtvis inte vara samma som mina egna, däremot förväntar jag mig att man kan resonera om och motivera dessa. 
    Det är inte så alltså att du föredrar blondiner framför brunetter eller kurviga kvinnor framför pinnsmala. Du skulle inte uppskatta mer att dela ditt liv med en kvinna som kanske har liknande intressen som du och liknande värderingar. Du föredrar inte mer en glad och framåt kvinna framför en bitterfitta? Jag antar att du fattar min frågeställning. ;) Jag finner det inte fult att göra en lista över det man gillar, det behöver inte vara dödligt allvar. :) Men tack för ditt svar. :D
  • mr me

    Såhär tycker då jag, Familjelivs "kvinnohatare" om man får tro feministerna på forumet:

    Utseende
    Inte för lång, helst inte över 175.
    Smal eller normal till kroppsformen, inte överviktig.
    Långt hår.
    Ljushyad, mörkhyade kvinnor attraheras jag inte av alls.
    Helst etniskt svensk, blond och blåögd, även om jag av erfarenhet vet att jag lika gärna faller för kvinnor som inte är det.

    Intressen
    Hon får ha vilka intressen hon vill, faktiskt. Hellre att hon har intressen som hon brinner för än att hon inte har några alls.
    Hon ska definitivt vilja ha barn eller tycka om barn.
    Det är en fördel om hon tycker om att röra sig ute i naturen och inte tar på sig sina finaste pumps när jag föreslår att vi ska ta en skogspromenad.

    Värderingar
    Vilka hon vill eller inga alls. Jag är något allergisk mot överdrivet religiösa, radikalfeminister och andra "goda" människor dock. Det blir lätt konflikter med tjejer som talar sig varma för solidaritet, lika värde och blahablaha, men rynkar på näsan och tittar på klockan om man stannar till för att hjälpa en äldre människa på ICA t.ex.

  • OneWish
    pionflickan skrev 2014-04-12 12:54:22 följande:
    Det är inte så alltså att du föredrar blondiner framför brunetter eller kurviga kvinnor framför pinnsmala. Du skulle inte uppskatta mer att dela ditt liv med en kvinna som kanske har liknande intressen som du och liknande värderingar. Du föredrar inte mer en glad och framåt kvinna framför en bitterfitta? Jag antar att du fattar min frågeställning. ;) Jag finner det inte fult att göra en lista över det man gillar, det behöver inte vara dödligt allvar. :) Men tack för ditt svar. :D
    Hårfärg har jag nog bara en liten bias mot mörkhåriga tjejer.

    Värderingar som sagt kan ju självklart inte vara helt motsatt mina egna, men samtidigt så behöver jag ha en del diskussion ibland och det är väl få saker som kan ge upphov till diskussioner som värderingar :P

    Glad och framåt vill nog de flesta, har svårt att se någon person som vill ha en bitterfitta, sen är väl förvisso alla människor mer eller mindre bittra på vissa saker. 

    Men om jag ska komplettera och detaljera listan lite...

    Så bör hon nog vara..

    1. Intelligent (Verkligen jag avskyr resonera med personer som inte förstår vad man pratar om)
    2. Ha en vilja att förstå (Tyvärr verkar detta vara bland det svåraste vad jag märkt, allt för många tjejer bryr sig bara om vad de själva tycker och tänker. Att det kan finnas andra perspektiv är tydligen helt främmande, med det menar jag inte att man ska vika sig men man bör ha en förståelse för vad den andra personen ser eller inte ser)
    3. Tillit (Har tyvärr varit med om en tjej som man kunde lägga timmar att försöka beskriva i detalj allt för att bara bemötas av "tror inte på det" osv, det är hemskt frustrerande och jag önskar verkligen slippa det igen, men det har nog en heldel med punkt 1 och 2 att göra också.)
    4. Fysisk (Har tyvärr också där haft dålig erfarenhet med en tjej som i princip aldrig ville kramas eller så. Kanske borde vara högre upp eftersom det ger en väldigt dålig känsla överlag när det är så....)

    Det summerar det nog ganska bra. 
    It's bigger on the inside!
  • pionflickan
    mr me skrev 2014-04-12 12:56:54 följande:
    Såhär tycker då jag, Familjelivs "kvinnohatare" om man får tro feministerna på forumet:

    Utseende
    Inte för lång, helst inte över 175.
    Smal eller normal till kroppsformen, inte överviktig.
    Långt hår.
    Ljushyad, mörkhyade kvinnor attraheras jag inte av alls.
    Helst etniskt svensk, blond och blåögd, även om jag av erfarenhet vet att jag lika gärna faller för kvinnor som inte är det.

    Intressen
    Hon får ha vilka intressen hon vill, faktiskt. Hellre att hon har intressen som hon brinner för än att hon inte har några alls.
    Hon ska definitivt vilja ha barn eller tycka om barn.
    Det är en fördel om hon tycker om att röra sig ute i naturen och inte tar på sig sina finaste pumps när jag föreslår att vi ska ta en skogspromenad.

    Värderingar
    Vilka hon vill eller inga alls. Jag är något allergisk mot överdrivet religiösa, radikalfeminister och andra "goda" människor dock. Det blir lätt konflikter med tjejer som talar sig varma för solidaritet, lika värde och blahablaha, men rynkar på näsan och tittar på klockan om man stannar till för att hjälpa en äldre människa på ICA t.ex.
    +Nu ska vi se då hur väl jag stämmer in på en lista tex.
    +Är inte för lång, är 166 cm
    +Jag klassas nog som smal fast med former, 57 kg
    +Långt hår har jag
    +Ljushyad är jag
    -Inte blond, brunett med gröna ögon

    +Intressen har jag
    -Kan inte få barn men tycker om barn
    +Tycker om att vara i naturen, använder inte pumps ;P

    +Är inte religiös och inte feminist
    +Lika värde står jag för. Blundar inte för människor som behöver hjälp, kända som okända.
  • Mamori
    pionflickan skrev 2014-04-12 13:23:54 följande:
    Jo absolut! :D
    Okej! Har säkert glömt något men...

    Utseende:
    Inte för lång, helst max kring 170 (jag är kort)
    Inte se för ung ut, gärna se ut som att hon är kring 30-35
    Gärna mörkhårig med jämn hy och klara färger
    Marion Cotillard är ett exempel på tjejer jag gillar utseendemässigt, även tjejerna i The Corrs.
    Kroppsform gärna kurvig men inte överviktig. Vältränade armar är ett plus :P
    Inte jättekort hår, helst halvlångt/långt (inte för långt heller)

    Intressen:
    Gärna något intresse som jag inte har men som hon verkligen brinner för och kan dra med mig i
    Tycka om att prata om djupare saker typ vetenskap, filosofi etc men ändå gilla mer flummiga ämnen typ drömmar och att bara skvallra lite :)
    Gärna väldigt tjejig och gilla typ girls night out, nagellack, högklackat etc
    Älska att smsa/skriva med varandra
    Inte en natur-människa utan vara en innekatt/stadsmänniska
    Gilla TV-serier och lite nördiga grejer typ rollspel, dataspel
    Får gärna gilla att laga mat/baka
    Gärna lite blyg sexuellt

    Värderingar:

    Vara väldigt omhändertagande och godhjärtad
    Optimistisk livssyn (men behöver förstås inte vara glad jämt)
    Gilla att lära sig nya saker och utvecklas
    Genuint bry sig om andra människor
  • pionflickan
    Mamori skrev 2014-04-12 13:52:09 följande:
    Okej! Har säkert glömt något men...

    Utseende:
    Inte för lång, helst max kring 170 (jag är kort)
    Inte se för ung ut, gärna se ut som att hon är kring 30-35
    Gärna mörkhårig med jämn hy och klara färger
    Marion Cotillard är ett exempel på tjejer jag gillar utseendemässigt, även tjejerna i The Corrs.
    Kroppsform gärna kurvig men inte överviktig. Vältränade armar är ett plus :P
    Inte jättekort hår, helst halvlångt/långt (inte för långt heller)

    Intressen:
    Gärna något intresse som jag inte har men som hon verkligen brinner för och kan dra med mig i
    Tycka om att prata om djupare saker typ vetenskap, filosofi etc men ändå gilla mer flummiga ämnen typ drömmar och att bara skvallra lite :)
    Gärna väldigt tjejig och gilla typ girls night out, nagellack, högklackat etc
    Älska att smsa/skriva med varandra
    Inte en natur-människa utan vara en innekatt/stadsmänniska
    Gilla TV-serier och lite nördiga grejer typ rollspel, dataspel
    Får gärna gilla att laga mat/baka
    Gärna lite blyg sexuellt

    Värderingar:

    Vara väldigt omhändertagande och godhjärtad
    Optimistisk livssyn (men behöver förstås inte vara glad jämt)
    Gilla att lära sig nya saker och utvecklas
    Genuint bry sig om andra människor
    Då ska vi se hur jag stämmer in på denna då. (Tycker detta är jätteskoj ;) )

    +Är inte för lång, är 166
    -Jag ser nog yngre ut än vad jag är tyvärr fast jag ser ju inte ut att vara 20 precis (är 30+)
    +-Är mörkhårig men vet inte om jag har jämn hy, ser mig själv som tråkig med rödmosiga kinder
    +-Smal med former
    -Har långt hår

    +Har ett brinnande intresse för djur och natur
    +Älskar att prata, diskutera och analysera kring det mesta. Skvaller är kul.
    -Är inte så tjejig men gillar en girls night out fast inte så ofta högklackat och sällan nagellack ;) Men smink är kul och frisyrer
    +-Älskar inte att smsa men har heller inget emot det
    -Är en naturmänniska men kan även dega på soffan en hel dag
    +-Älskar tvserier men inte dataspel. Rollspel har jag ingen erfarenhet av.
    +Älskar att laga mat och baka
    +Är mer blyg sexuellt men älskar sex

    +Är omhändertagande och godhjärtad
    -Här går det ganska mycket upp och ner. Blir lätt bitter på världens orättvisor.
    +Tycker mycket om att lära mig nya saker och utvecklas men här är jag blygsam/osäker
    +Bryr mig mycket om andra människor

    Var en massa både + och - här men skoj var det :D
Svar på tråden En lista över er drömkvinna. :)