Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Hur mycket gröt/välling ger ni era små? Varför inte ersättning?

Av den enkla anledningen att jag ammar massor . Min yngsta blir snart 10 månader. Han äter gröt till frukost, lunch, middag och lite mellanmål. Ammar massor däremellan. Varför skulle jag ge ersättning ?

• Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-13 09:40:21 följande:
    Av den enkla anledningen att jag ammar massor . Min yngsta blir snart 10 månader. Han äter gröt till frukost, lunch, middag och lite mellanmål. Ammar massor däremellan. Varför skulle jag ge ersättning ?
    Oj, vilket syftningsfel det blev . Han äter alltså gröt enbart till frukost. Annan mat till lunch, middag och mellanmål .
  • Flickan och kråkan
    Mapa skrev 2014-04-13 09:45:01 följande:
    Då hänger jag med, trodde att du gav välling och gröt hela dagarna!:P
    Ja, jag vet. Blev lite tokigt . Gröt EN gång/dagf. Finns liksom ingen anledning att ge ersättning istället just det tillfället eftersom han ammar regelbundet och för övrigt äter vanlig mat.
  • Flickan och kråkan
    Mapa skrev 2014-04-13 09:45:01 följande:
    Då hänger jag med, trodde att du gav välling och gröt hela dagarna!:P
    Inget av våra tre barn har druckit välling. De har fått gröt till frukost första året ungefär. De har gillat det och inneburit en enkel glutenintroduktion.
  • Flickan och kråkan
    Mapa skrev 2014-04-13 09:47:11 följande:
    Det låter vettigt! Men om du då skulle dra ner på amningen, tänker jag att ersättning vore bra att just ersätta de målen med. medan jag har bekanta som bara lägger till fler vällingmål istället för amning. Och även välling istället för nattamning. Helt plötsligt är man uppe i 2 vällingmål på natten och kanske 1-2 grötmål och en flaska välling på dagen. För mig låter det som att ersättning i så fall borde vara bättre ur näringssynpunkt..
    Ja, självklart. Jag ammar relativt länge och det har liksom aldrig varit aktuellt att byta ut amningen mot något annat än vanlig mat. När jag slutat nattamma så har de inte behövt mat på natten längre. Men att ge gröt eller välling vid något mål är inte fel. Däremot ska ingen leva på gröt/välling.
Svar på tråden Hur mycket gröt/välling ger ni era små? Varför inte ersättning?