• Anonym (MammaV)

Namn på V?

Ville vara anonym då vi inte gått ut med att vi väntar 3:an än men behöver lite namnhjälp! 

Har två barn som börjar på V. Nu behöver jag ett tredje namn. Har Vide som pojknamn men flicknamn är det sämre med. Känns som om alla är för hårda, för gamla, för konstiga eller något annat. Har du ett fint flicknamn som börjar på V? 

• Svar på tråden Namn på V?
  • Anonym (Ida)

Vera
    Vega
    Veronika
    Viktoria
    Valerie
    Vanna
    Vilma
    Vania
    Vedette
    Velvet
    Vicky
    Viola
    Violett
    Viveka

Det var dom som jag kom på nu, finns nog ganska många fina namn på V :)

• Anonym (MammaV)

Har haft ett öga till Vilja, Vilda, Vilma/Wilma och Vera. 

Men.. Vilja och Vilda låter så "modernt" eller hur man ska uttrycka det. Det är jättefina namn men dom kanske inte passar med Vincent och Vilgot som mina pojkar heter? 

Vilma/Wilma är ju ett rätt klassiskt namn men jag vet inte.. Tänker på Solsidan trots att det är fint. 

Vera är också fint, känns bra på ett barn, en tonåring och en vuxen.. Men på en bebis? 

• Anonym (Ida)
    Anonym (MammaV) skrev 2014-04-13 09:06:59 följande:
    Har haft ett öga till Vilja, Vilda, Vilma/Wilma och Vera. 

Men.. Vilja och Vilda låter så "modernt" eller hur man ska uttrycka det. Det är jättefina namn men dom kanske inte passar med Vincent och Vilgot som mina pojkar heter? 

Vilma/Wilma är ju ett rätt klassiskt namn men jag vet inte.. Tänker på Solsidan trots att det är fint. 

Vera är också fint, känns bra på ett barn, en tonåring och en vuxen.. Men på en bebis? 
    Om ett namn passar eller ej på ett skrynkligt skrikigt knyte är liksom inget man direkt bör ta hänsyn till, haha. Bebistiden är den kortaste tiden i en människas liv.
  • Anonym (MammaV)
    Anonym (Ida) skrev 2014-04-13 09:10:31 följande:
    Om ett namn passar eller ej på ett skrynkligt skrikigt knyte är liksom inget man direkt bör ta hänsyn till, haha. Bebistiden är den kortaste tiden i en människas liv.
    Haha ja det är ju klart! Men har ändå svårt att se Vera på en bebis.. Likadant med Gunhild, Majbritt, Lennart osv osv.. Men det är väl en generationsfråga kanske.. 
  • Anonym (Z)
    Anonym (MammaV) skrev 2014-04-13 09:06:59 följande:
    Har haft ett öga till Vilja, Vilda, Vilma/Wilma och Vera.  Men.. Vilja och Vilda låter så "modernt" eller hur man ska uttrycka det. Det är jättefina namn men dom kanske inte passar med Vincent och Vilgot som mina pojkar heter?  Vilma/Wilma är ju ett rätt klassiskt namn men jag vet inte.. Tänker på Solsidan trots att det är fint.  Vera är också fint, känns bra på ett barn, en tonåring och en vuxen.. Men på en bebis? 

Så du tycker vilja och vilda låter bättre på en vuxen i en framtida yrkesroll än vad vera låte på en unge? Ja då har du problem helt enkelt, tänk en bankman som heter vilja skulle be att få byta direkt eller en på fk/af /skatteverket som heter vilda det är inte seriös alls men ja vill man vara wt så varsegod
  • Anonym (MammaV)
    Anonym (Z) skrev 2014-04-13 09:24:02 följande:

Så du tycker vilja och vilda låter bättre på en vuxen i en framtida yrkesroll än vad vera låte på en unge? Ja då har du problem helt enkelt, tänk en bankman som heter vilja skulle be att få byta direkt eller en på fk/af /skatteverket som heter vilda det är inte seriös alls men ja vill man vara wt så varsegod
    Men herregud! Vadå problem? Varför sitter du och slänger ur dig såna påståenden till en okänd på internet? 

Jag skrev ju att det var för "modernt". Att det är fina och mjuka namn tycker jag är fint, men att dom inte riktigt passar in. 
  • Anonym (Z)
    Anonym (MammaV) skrev 2014-04-13 09:45:53 följande:
    Men herregud! Vadå problem? Varför sitter du och slänger ur dig såna påståenden till en okänd på internet?  Jag skrev ju att det var för "modernt". Att det är fina och mjuka namn tycker jag är fint, men att dom inte riktigt passar in. 

Vad då slänger ut detta är ett diskussionsforum där alla får vara med och diskutera även om det är obehagligt för dig och jag säger blir din unge banktjänsteman och heter vilja eller vilda ja då får din vuxna unge problem, man ger namn som funkar öven som vuxna, vi kan inte ha en eyparlamentariker som heter vilda eller vilja det säger sig självt ja med de namnen återstår jobb som clown på en cirkus
  • Duckan

Viola är så fint!!! Gillar även Vera. Inte förtjust i Vilda, Vilma.

Svar på tråden Namn på V?