• KennethSvedala56

Min nya fru accepterar inte att min 15åriga dotter flyttar in

ska göra historian kort.
    min 15åriga dotter från tidigare äktenskap har kommit i konflikt med sin mamma och har flyttat in hos mig sen en vecka tillbaka. vet inte riktigt vad som hänt men de e hennes nya make som min dottern ska ha hamnat i en situation med.
    iallafall så flyttade hon in hos mig o tillbaka till sitt flickrum,
    men min nya fru e arg o säger att det rummet är tänkt till vårat kärleksbarn som hon bär på.
    tror egentligen att det e svartsjuka som ligger bakom där hon tror att min dotter kommer ta all min tid o hon kommer bli lämnad utanför.
    seriöst e allt det här en rejäl soppa. hemma hos mig e hon alltid välkommen men nu har min fru blivit förbannad för ingenting,.
    hur gör jag?

• Svar på tråden Min nya fru accepterar inte att min 15åriga dotter flyttar in
  • Whitetrash86

Du bryr dig inte så mycket om hormonerna som talar och fortsätter ta hand om din dotter och gravida fru.

Har ni bara 1 rum?

• KennethSvedala56
    Whitetrash86 skrev 2014-04-13 14:17:08 följande:
    Du bryr dig inte så mycket om hormonerna som talar och fortsätter ta hand om din dotter och gravida fru.

Har ni bara 1 rum?

nej vi bor i hus och min sons rum är ledig oxå. men där ha hon gjort upp en budist o meditationsrum.
  • Whitetrash86
    KennethSvedala56 skrev 2014-04-13 14:20:08 följande:

nej vi bor i hus och min sons rum är ledig oxå. men där ha hon gjort upp en budist o meditationsrum.
    Såklart hon gör...
  • PrinsessanLeia

Prioriteten nu är att femtonåringen ska känna sig välkommen och då ser ni till att hon gör det punkt slut. Om hon varken kommer känna sig välkommen hos dig eller hos sin mor har ni en femtonåring som kommer att vara väldigt vilsen.

• Anonym (sate)

oj en argsint gravid kvinna plus en tonåring i samma bostad tycker lite synd om dig.

du får väl säga till att det är som det är o få den gravida kvinnan att försöka samarbeta

• KennethSvedala56
    PrinsessanLeia skrev 2014-04-13 14:23:43 följande:
    Prioriteten nu är att femtonåringen ska känna sig välkommen och då ser ni till att hon gör det punkt slut. Om hon varken kommer känna sig välkommen hos dig eller hos sin mor har ni en femtonåring som kommer att vara väldigt vilsen.

ja men hos mig e hon välkommen av mig. min fru som e från en annan kultur e däremot förbannad men visar det inte utåt till min dotter.
    att livet ska va så komplicerat
  • PrinsessanLeia

Men din dotter måste komma först för dig och det får du berätta för din fru. Om hon inte förstår det skulle jag inte vilja ha barn med henne

• Queenie70

Om hon inte kan acceptera din dotter så får hon flytta ut.

• Griseknoen35

Enkelt. Barnen går först.är hon15 behöver hon sin pappa. En vuxen kvinna som din fru kan klara sig själv och är inte i samma behov utav en förälder som din dotter är. Kan inte frun acceptera att din dotter bor hos er nu så hota med att lämna om hon inte skärper sig. Jag hade lämnat om det inte blivit bättre efter ett ordentligt samtal.

• Gudrun1954

tycker att du ska resa.
    männen brukar få kritik när de begränsar kvinnor.
    men en kvinna får begränsa mannen så mkt hon vill.
    nej du bör ta ett rejält snack med henne .
    om hon inte ändrar sig bör du göra slut,
    svartsjuka människor e ohälsosamma

• Siilje

Skulle tro hon är gravidsvartsjuk och hormonell.Förklara för din fru att du fortfarande älskar henne lika mycket. Säg att hon har lika stor plats i ditt hjärta och ert kommande barn också. Gör henne trygg med vad du känner.

Förklara att om dottern måste få bo i sitt rum om hon vill och att det finns plats för bebisen i huset också.

Hoppas verkligen inte att hon låter visa sin svartsjuka inför din dotter utan att hon behandlar henne bra!!

• tiger33
    Gudrun1954 skrev 2014-04-13 21:44:19 följande:
    tycker att du ska resa. männen brukar få kritik när de begränsar kvinnor. men en kvinna får begränsa mannen så mkt hon vill. nej du bör ta ett rejält snack med henne . om hon inte ändrar sig bör du göra slut, svartsjuka människor e ohälsosamma

Kenneth från Svedala: varför sitter du och ger råd till dig själv under nicket Gudrun1954?
  • FireLady

Hon låter sjuk i huvudet. Det finns gott om rum hon bara gamar efter saker. Låt mig gissa, hon är jätteung oxå? Tog dig för sakerna oxå tydligen.

Instagram f_lady
  • Gudrun1954
    FireLady skrev 2014-04-13 22:00:43 följande:
    Hon låter sjuk i huvudet. Det finns gott om rum hon bara gamar efter saker. Låt mig gissa, hon är jätteung oxå? Tog dig för sakerna oxå tydligen.

håller med dig.
  • Griseknoen35
    tiger33 skrev 2014-04-13 21:57:24 följande:

Kenneth från Svedala: varför sitter du och ger råd till dig själv under nicket Gudrun1954?
    Hur vet du att det är samma person?
Svar på tråden Min nya fru accepterar inte att min 15åriga dotter flyttar in