• saddrusen

Medicinsk sekreterare

Hejsan.
    Jag har tidigare varit inne på att utbilda mig till Medicinsk sekreterare sen har jag ramlat på jobb så det inte har blivit aktuellt men nu har jag sökt utbildningen till hösten. En yrkeshögskoleutbildning i Gävle som är på plats och en som är på distans i Östersund.

Finns det någon här som kanske också har sökt någon av dessa utbildningar eller som tidigare har läst den här utbildningen och kan skriva lite om hur det har varit och vad man tyckt om den?

• Svar på tråden Medicinsk sekreterare
  • Plopps80

Har gått utbildningen och tycker den var lätt med ett slappt tempo. Lönerna är så fruktansvärt dåliga att jag inte kommer jobba inom yrket som är fruktansvärt enformigt och tråkigt. Ångrar att jag slösade 2 år på utbildningen.

• flower79

Plopps80 var jobbar du? Har förstått man kan jobba på lite olika ställen efter den utbildningen.

• Plopps80

Jobbar inte som det utan som uska hade fått gå ner flera tusen i lön och det har jag inte råd med Har gjort 3 st lior och det var intressant men det är ett stressigt yrke med massa ansvar. Väldigt monotont att bara skriva diktat. På vissa ställen finns reception och då är det lite mer variation.

• Galino

Jag har inte läst just den utbildningen men motsvarande två år via Lernia - det är lätt det bästa jag har gjort. Jag älskar mitt arbete och om man vill kan man variera det i oändlighet, jag tycker inte att lönerna är så sjukt dåliga - är tvärtom rätt nöjd med min.

• Vimely

Har 5 veckor kvar till examen och kan säga att dessa år har varit väldigt tuffa men så roliga!! Ångrar inte en dag att jag hoppade på denna utbildning. Lönen har blivit bättre de senast åren men borde upp mer. Där jag arbetar är det dock rätt bra lön i jämförelse med andra landsting! Kan verkligen rekommendera att utbilda dig till vårdadministratör

• saddrusen

Vad kul att höra att flera av er verkar tycka att utbildningen är rolig! =)

Svar på tråden Medicinsk sekreterare