Lätta på hjärtat - berätta er historia
Vår historiaJag och min sambo har försökt fått barn under 1,5 år nu. När 1 år hade gått bestämde vi oss för att söka hjälp då jag har väldigt oregelbunden mens, jag ringde fertilitetskliniken och fick prata med en väldigt trevlig kvinna som skickade hem papper till oss. Vi fick börja med att lämna prover, jag fick lämna blodprov och min sambo spermaprov. Vi fick en tid till vårt första besök hyffsat snabbt. Under första besöket fick vi reda på provsvaren som såg klockrena ut. Fick även göra ett vaginalt ultraljud där de såg att jag hade många äggblåsor troligen pga min oregelbundna mens. Fick en kur med provera som skulle sätta igång mensen och sen bokade de in en tid för spolning 3 veckor senare. Spolningen gick bra och jag hade fri passage men de hittade en polyp i min livmoder som de ville ta bort då den fungerar lite som en spiral. De sa att om man har en polyp så har ägget svårt att fästa och om de fäster så ökar det chansen för missfall. Så de sa att den lära opererasbort och jag skulle få en tid inom 60 dagar. Så nu går jag och väntar på att brevet om operation ska dimpa ner i brevlådan.
Hela den här situationen är otroligt frustreande, att man ska behöva vänta på att bli gravid. Så fort man ser en barnvagn så känner man sån otrolig tomhet och en viss avundsjuka.
Man var ganska naiv när man trodde att man skulle bli gravid på första försöket.
Vill prata med fler i samma situation, vill höra er historia och era tankar!